صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / طرح استانی شدن انتخابات، اثرگذاری احزاب را بالاتر می برد
طرح استانی شدن انتخابات، اثرگذاری احزاب را بالاتر می برد

یک فعال سیاسی

طرح استانی شدن انتخابات، اثرگذاری احزاب را بالاتر می برد

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت:طرح استانی شدن انتخابات، مطلوب است؛ چرا که اثرگذاری احزاب و جریان‌های سیاسی را بالاتر می برد و این برای رشد دموکراسی در کشور ما لازم است.

n82727785-71985560.jpg

احمد شریف در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات، اظهار کرد: آن زمان که طرح استانی شدن در مجلس مطرح شد، به نظر می رسید که خیلی کارِ کارستانی نشده است و نتوانستیم نظر دقیقی درباره طرح بدهیم، اما در حال حاضر این طرح شکل مطلوب‌تری پیدا کرده است و همزمان با ارائه لایحه جامع انتخابات از طرف دولت و با مدیریت رئیس مجلس، از هم پوشانی ها میان این دو طرح استفاده شد و کار با نظارت و دقت بالاتری پیش رفت.

وی افزود: اصل طرح استانی شدن انتخابات، مطلوب است؛ چرا که اثرگذاری احزاب و جریان‌های سیاسی را بالاتر می برد و این برای رشد دموکراسی در کشور ما لازم است. همچنین این طرح با مستثنی کردن اقلیت‌های دینی از انتخاب نمایندگان خود به صورت استانی، بخشی از دغدغه ها در این زمینه را رفع کرده است و در مورد اقلیت‌های قومی هم اگر در یک شهرستان فقط بخواهیم به موضوعات کوچک محلی فکر کنیم، از موضوعات ملی غافل می شویم، پس بهتر آن است که مسائل کلان را دغدغه نمایندگان قرار دهیم.

عضو هیئت رئیسه خانه احزاب تاکید کرد: بزرگترین مشکل کشور ما این است که هیچگونه کادرسازی در آن انجام نمی شود اما امیدواریم در لایحه جامع انتخابات شاهد یک پیشرفت عملی و عینی در کار مجلس و نیز تقویت احزاب باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.