صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / بازار پر رونق قالیشویی
بازار پر رونق قالیشویی

بازار پر رونق قالیشویی

قبل از عید، بازار داغ قالیشویی و تکاپوی و تردد وانت‌هایی با فرش‌های لول در سطح شهر به چشم می‌خورد. وانت‌های مملو از فرش برای ارائه خدمات قالیشویی به سرعت خود را به مقصد می‌رسانند تا بتوانند شستشوی فرش را به موقع انجام دهند.

قالیشویی در آستانه نوروز - همدان

به گزارش کسب و کار نیوز با مراکز قالیشویی است.

اصغر یکی از کارگران قالیشویی در خصوص خدمات شستشوی فرش، می‌گوید: فرش‌های ماشینی با نرخ متری پنج هزار و فرش دستباف متری ۱۰ هزار تومان در مدت یک هفته شسته می‌شود. نوبت‌ها از قبل پر شده در نتیجه تا بعد از عید، فرش تحویل نمی‌گیریم.

سجاد مسئول یکی دیگر از قالیشویی های اصفهان نیز می‌گوید: قبل از عید، فرش‌ها را به علت ازدحام کار ۱۰ روزه و در ایام دیگر سال سه روزه تحویل مشتری می‌دهیم. البته برای شست و شوی تعداد زیاد فرش، زمان بیشتری صرف، در نتیجه مدت زمان تحویل، بیشتر می‌شود. در واقع هر فرش بعد از شستشو، یک روزه خشک و بعد از خشک شدن با احتساب ۲ تا سه روز کم یا بیشتر تحویل مشتری داده می‌شود.

او ادامه می‌دهد: نرخ شستشوی فرش دستباف نائینی متری ۲۰ هزار، فرش اردکان متری ۱۵ هزار و نجف‌آباد ۱۰ هزار تومان است. در واقع هرسال قبل از عید، تنها تا ۱۸ اسفند برای شستن فرش تحویل می‌گیریم.

کارگر یکی دیگر از خدمات قالیشویی، می‌گوید: هر قالیشویی که ۱۰ تا ۱۲ روز قبل از عید فرش‌ها را تحویل بگیرد با عجله تنها روشویی می‌کند، بنابراین امکان پاره و لکه‌دار شدن فرش وجود دارد. درواقع جا ماندگان از تحویل دادن فرش می‌توانند از ۴ فروردین سال آینده به قالیشویی زنگ بزنند. قالیشویی با مواد مرغوب، پودر و شامپو، فرش را یک روزه به مشتری تحویل می‌دهد و هشت ماه تضمین کیفیت شستشو از لحاظ تمیزی و براق بودن، رو به تیرگی نرفتن و عدم برگشت لکه‌ها، بدون پارگی و … است.

او با بیان اینکه در حال حاضر به علت تجمع فرش قبل از عید، سرویس تحویل فرش نداریم، می‌گوید: مشتری باید فرش را به قالیشویی بیاورد و در مدت هشت تا ۱۰ روز تحویل می‌گیرد. فرش‌ها متری ۶ هزار تومان با شامپو و آب‌کشی، شستشو می‌شود.‌ البته جاهای دیگر نرخ آن با پودر شستشو، متری ۵ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه در صورت بوی نامطبوع و شستشوی نادرست، بار دیگر فرش را تحویل می‌گیریم، ادامه می‌دهد: اگر فرش دارای خسارت، پارگی و لکه و شستشوی نامناسب و دارای بوی نامطبوع بود و قالیشویی مسئولیت خدمات نامناسب را قبول نکرد، مشتری با مراجعه به صنف، می‌تواند شکایت را مطرح و پیگیری کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ضرورت تصویب و ابلاغ توزیع کالای اساسی توسط اصناف از سوی ستاد تنظیم بازار کشور/ «اتاق اصناف ایران» باید امکاناتی متناسب با گستره وظایف خود داشته باشد

به گزارش کسب و کار نیوز ، نشست هم‌اندیشی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.