صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / مشکل بیکاری کارگران قطعه‌سازی حل شد
مشکل بیکاری کارگران قطعه‌سازی حل شد

وزیر صنعت

مشکل بیکاری کارگران قطعه‌سازی حل شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بحران جدی صنعت قطعه سازی در چندماه گذشته، گفت: ۱۵۰هزار کارگر بیکار شده و ۱۳۰ هزار کارگر در معرض بیکاری قرار داشتند که خوشبختانه موضوع بیکاری پرسنل قطعه‌سازی حل شد و تولید خودروسازان به ۴۰۰۰ دستگاه در روز رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بحران جدی صنعت قطعه سازی در چندماه گذشته، گفت: ۱۵۰هزار کارگر بیکار شده و ۱۳۰ هزار کارگر در معرض بیکاری قرار داشتند که خوشبختانه موضوع بیکاری پرسنل قطعه‌سازی حل شد و تولید خودروسازان به ۴۰۰۰ دستگاه در روز رسیده است.
رضا رحمانی در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی گفت: ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و دشمن تمام تلاش خود را برای تعطیلی صنایع ما می‌کند.

او با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن توقف تولید است، تصریح کرد: بزرگترین دغدغه وزارت صنعت، تولید است و برای حفظ تولید، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ستادهای مختلفی از جمله ستاد تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم تشکیل شده تا تولید آسیبی نبیند، گفت: اگر تولید حفظ شود قطعاً بازار نیز روند مناسبی خواهد داشت و به دنبال آن صادرات نیز رونق می‌گیرد.

معدن در صدر برنامه های وزارت صنعت او با اشاره به نقش معدن در توسعه پایدار و اشتغال‌زایی تصریح کرد: در سال آینده معدن محور اقدامات ما خواهد بود و باید دوره جدیدی در این حوزه آغاز شود، در این حوزه اکتشافات خوبی در دستور کار قرار گرفته تا نیاز به مواد اولیه تامین شود.

رحمانی یادآور شد:یکی از برنامه‌های وزارت صنعت باز سازی معادن کوچک است و البته برای این امر باید بودجه لازم نیز اختصاص یابد.

او همچنین به اثرات صادرات در اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های حفظ تولید، صادرات است و ۱۵ کشور همسایه بستر مناسبی برای توسعه صادرات است، متاسفانه سهم ما از واردات یکهزار سیصد میلیارد دلاری ۱۵ کشور همسایه فقط ۲ درصد است.

ضرورت ارتقای داخلی سازی خودروهای داخلی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که داخلی‌سازی قطعات خودرو را به جد پیگیری می کنیم، گفت: بیش از ۷۰ درصد خودروهای ساخت داخل، داخلی سازی ۹۰ درصدی داشته‌اند و البته افزایش داخلی‌سازی باید ادامه داشته باشد.

او با اشاره به بحران جدی برای صنعت قطعه سازی در چند ماه گذشته، ادامه داد: ۱۵۰ هزار کارگر بیکار شده بودند و ۱۳۰ هزار کارگر در معرض بیکاری قرار داشتند که خوشبختانه موضوع بیکاری پرسنل قطعه سازی حل شد.

رحمانی اضافه کرد: تولید خودرو سازان نیز در چند ماه گذشته به پایین ترین سطح خود رسیده بود که در حال حاضر تولید آنان به ۴ هزار دستگاه خودرو در روز رسیده است.

در این نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.