صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / ظریفیان: محدودسازی دوره نمایندگی به جوانگرایی منجر نمی‌شود
ظریفیان: محدودسازی دوره نمایندگی به جوانگرایی منجر نمی‌شود

ظریفیان: محدودسازی دوره نمایندگی به جوانگرایی منجر نمی‌شود

یک فعال سیاسی با بیان اینکه تصمیم مجلس شورای اسلامی برای محدودکردن دوره عضویت نمایندگان، تیری در یک فضای ابهام آلود است، گفت: این تصمیم منجر به جوانگرایی نمی‌شود.

غلامرضا ظریفیان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا ظریفیان، با اشاره به اینکه هر نظام سیاسی نیاز دارد که ایده‌ها و نهادهای خود را در بستر زمانی و متناسب با شرایط تطبیق داده و بروز کند، اظهار کرد: براین اساس جمهوری اسلامی نیز همچنان در حال تجربه اندوزی برای تحقق کامل مردم‌سالاری است.

وی ادامه داد: بنیادهای مردم سالاری نباید دچار هیچ گونه تفسیری شده یا محدود شود اما فرم‌های تحقق مردم‌سالاری می‌تواند رو به بهبود رفته و تکامل یابد. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر حق تعیین سرنوشت جامعه تاکید شده است. این بنیاد نباید دچار تغییر شود اما شیوه تحقق آن می‌تواند در گذر زمان تکمیل شده تا به تحقق مردم‌سالاری نزدیک‌تر شویم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه نمی‌توان به صورت قاطعی گفت که تصمیم مجلس برای محدودسازی دوره نمایندگی تصمیم درستی است یا نه، بیان کرد: اما می‌توان گفت که این تصمیم منجر به جوان‌گرایی نخواهد شد و دچار سرنوشت قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شود. برای بکارگیری جوانان باید بستر و زمینه‌های آن فراهم باشد یعنی جوانان در یک فرایند، آموزش دیده، تجربه کسب کنند و برای تصدی پست‌های مدیریتی آماده شوند. این در حالیست که مطالبه استفاده از زنان و جوانان در ایران به صورت یک حالت تب و تاب شکل گرفته و به نتیجه مطلوب هم نمی‌رسد.

ظریفیان همچنین خاطرنشان کرد: تغییرات ساختاری در کشور ما بدون آسیب‌شناسی جدی، مطالعه و تحقیق، بررسی‌های تطبیقی و بدون توجه به افق‌های آینده انجام می‌شود و بسیاری از ایده‌هایی که به قانون تبدیل می‌شوند، فاقد پشتوانه‌های ذکر شده هستند. جمعی تصمیمی می‌گیرند و معلوم نیست که تصمیم آنها درست است یا اشتباه.

وی در پایان گفت: شاید این تصمیم مجلس نکات مثبتی هم داشته باشد اما این تصمیم تیری است در فضای ابهام آلود و هیچ کس به قطع نمی‌تواند که بگوید این تصمیم گامی رو به جلو است یا به عقب.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.