صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / سرنوشت قارچ‌های کیلویی یک میلیون تومان…
سرنوشت قارچ‌های کیلویی یک میلیون تومان…

سرنوشت قارچ‌های کیلویی یک میلیون تومان…

قارچ دُنبَلان نوعی قارچ خوراکی گرانقیمت و کمیاب است. این قارچ در گونه‌های مختلف به رنگ‌های قرمز تیره، خاکستری، سفید، بنفش و سیاه دیده می‌شود اما لذیذترین نوع آن دارای پوسته سیاه رنگ است .

قارچ دنبلان

به گزارش کسب و کار نیوز بیان کرد: در سال‌هایی که میزان بارش باران در منطقه مناسب باشد رویش قارچ دنبلان نیز در منطقه گرماب در شهرستان مانه و سملقان خوب است.

وی با اشاره به این‌که هم اکنون شاهد این نوع از قارچ در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از افراد اقدام به برداشت دنبلان می‌کنند، این درحالیست که هنوز میزان رشد آنها اندک بوده و به اندازه پیازچه هستند.

حیاتی با بیان این‌که برداشت این نوع از قارچ ممنوع است، گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم دنبلان از افراد محلی ۳۰۰ هزار تومان و رقم صادرات آن به خارج از کشور حدود یک میلیون تومان است، و همین امر نیز سبب می‌شود تا علاوه بر افراد محلی برخی از سودجویان نیز خارج از استان برای برداشت این گونه از قارچ وارد خراسان شمالی شوند.

وی با اشاره به این‌که افراد محلی مجاز به برداشت چهار تا پنج کیلوگرم دنبال هستند، افزود: در سال ۹۵ برداشت بی‌وریه این نوع از قارچ به شدت به زمین‌های این منطقه آسیب وارد کرد.

به گفته این مقام مسئول برداشت غیرمجاز گیاهانی همچون شیرین بیان، دنبلان و صعلب در این استان زیاد است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.