صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / گسترش همکاری‎‎های علمی دانشگاه‌های کنیا با دانشگاه یزد
گسترش همکاری‎‎های علمی دانشگاه‌های کنیا با دانشگاه یزد

گسترش همکاری‎‎های علمی دانشگاه‌های کنیا با دانشگاه یزد

سفیر کشور کنیا و دبیر اول آن کشور در نشستی با رییس و تنی چند از مسئولان دانشگاه یزد در خصوص توسعه همکاری‌های علمی بین این دانشگاه و دانشگاه‌های کشور کنیا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دانشگاه یزد

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدصالح اولیاء، رییس دانشگاه یزد این دیدار را فرصت مناسبی برای گسترش همکاری علمی دانست و در خصوص دانشگاه‌های کنیا و زمینه‌های آموزش در آن کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

«روقیه ا.سوبو» سفیر کنیا نیز در ادامه توضیحاتی در خصوص دانشگاه‌های کنیا ارائه کرد و گفت: در کنیا دانشگاه‌ها به صورت دولتی و غیردولتی اداره می‌‎ شود و در دانشگاه‌های دولتی هزینه تحصیل نسبتاً زیاد است.

وی افزود: دانشجویان کنیا علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌هایی همچون پزشکی، مهندسی، تکنولوژی و IT هستند.

سفیر کنیا دانشگاه‌های نایروبی و کنیاتا را از دانشگاه‌های مطرح کنیا برشمرد و بر گسترش همکاری‌های علمی دوجانبه تأکید کرد.

دکتر محمدعلی حداد، رییس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد نیز با اشاره به تاریخچه دانشگاه یزد به توضیحاتی در خصوص تعداد دانشجویان دانشگاه، تعداد پردیس‌ها و دانشکده‌های مستقل، رشته‌ها و مقاطع تحصیلی، امکانات رفاهی دانشگاه از جمله خوابگاه‌های دانشگاه پرداخت.

وی با اشاره به رتبه دانشگاه یزد در ایران و جهان و جوان بودن دانشگاه به پتانسیل‌های بالقوه علمی دانشگاه یزد برای گسترش همکاری‌های ایران با دانشگاه‌های مختلف دنیا اشاره کرد.

دکتر محمد فرشی، سرپرست دانشجویان بین‌المللی دانشگاه یزد هم به تشریح مراحل و شیوه جذب دانشجویان غیرایرانی پرداخت.

در پایان نشست، طرفین درباره برنامه تبادل دانشجو و استاد در دانشگاه‌ها تصمیماتی اتخاذ کردند و مقرر شد بررسی‌های اولیه درباره انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه یزد و دانشگاه‌های تراز اول کنیا انجام پذیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.