صفحه اصلی / استان ها / کردستان / نماینده سنندج: ۵۰۰ هزار نفر مهاجر در کردستان زندگی می‌کنند
نماینده سنندج: ۵۰۰ هزار نفر مهاجر در کردستان زندگی می‌کنند

نماینده سنندج: ۵۰۰ هزار نفر مهاجر در کردستان زندگی می‌کنند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: جمعیت کردستان در سرشماری‌ها یک میلیون و 600 هزار نفر اعلام شده در صورتی که ۵۰۰ هزار نفر مهاجر نیز در کردستان زندگی می‌کنند؛ اگر سهمیه کالاهای اساسی را برای استان می‌گیریم باید براساس جمعیت دومیلیون نفری باشد.

اثاث کشی اسباب کشی مهاجرت روستا شهر مسکن خانه شهرستان تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، احسن علوی روز شنبه در جلسه تنظیم بازار در استانداری کردستان، اظهار کرد: برای همه این سوال مطرح شده که چرا کردستان در تورم نقطه به نقطه در کشور اول است، در صورتی که مشکلاتی که در کردستان وجود دارد در سایر استان‌ها نیز هست اما آنها تورم کمتری را در مقایسه با ما دارند.

وی با اشاره به این‌که گاهی اوقات افق برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها اگر اشتباه باشد بحران را دو چندان می‌کند، افزود: متاسفانه در کشورمان همیشه اشکالات را پنهان می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم ضعف‌های ما آشکار شود که نباید این‌گونه باشد.  

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس عنوان کرد: سیاست‌گذاری برنامه ارزی کشور مربوط به ۲۰ سال پیش است و یا درآمدهای نفتی نیز همان سیاست‌های گذشته را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: اگر در جایی اشکالی وجود دارد باید به دنبال آن رفت و با بررسی بیشتر آن را برطرف کرد.

علوی تصریح کرد: نباید استان کردستان در بحث گوشت سفید و قرمز مشکلی داشته باشد، چون خود یکی از تولیدکنندگان گوشت کشور است.

وی گرانی‌های اخیر را ناشی از ضعف در نظارت‌ها دانست و ذکر کرد: باید فرهنگ سازی صورت گیرد و صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی هم هم‌چنین در این زمینه کار بیشتری انجام دهند.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران هم‌چنین تاکید کرد: علاوه بر برگزاری نمایشگاه در مرکز شهرها، باید نمایشگاه‌هایی نیز در حاشیه شهرها برپا شود تا مردم مایحتاج خود را آسان‌تر تهیه کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد: جمعیت کردستان در سرشماری‌ها یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام شده در صورتی که ۵۰۰ هزار نفر مهاجر نیز در کردستان زندگی می‌کنند؛ اگر سهمیه کالاهای اساسی را برای استان می‌گیریم باید براساس جمعیت دومیلیون نفری باشد.

علوی ادامه داد: تورم در کردستان روز به روز بیشتر شده و پروژه‌های ما با تاخیر انجام می‌شود در صورتی که استان‌های دیگر این‌گونه نیستند، پس باید به دنبال رفع ضعف‌ها باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ نیز مشکلات اقتصادی را شاهد خواهیم بود که برای این‌که در مقابل تحریم‌های اقتصادی دوام بیاریم باید برنامه داشته باشیم و با یکدیگر همکاری کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.