صفحه اصلی / استان ها / کرمان / هتل‌های کرمان هنوز پر نشده‌اند

رییس انجمن هتلداران استان کرمان:

هتل‌های کرمان هنوز پر نشده‌اند

رییس انجمن هتلداران استان کرمان با اشاره به اینکه پنج هتل چهار ستاره و یک هتل پنج ستاره در استان کرمان مشغول به فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم هستند، افزود: در استان حدود 2400 تخت داریم که با این وضعیت هنوز کاملا همه تخت‌ها و اتاق‌های هتل‌های استان رزرو نشده‌اند.

 هتل

“سیدعلی معین‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره آخرین وضعیت هتل‌های و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در استان کرمان برای نوروز ۹۸ اظهار کرد: سفرهای نوروزی هر ساله بوده و هست و اینکه نرخ ارز در سفرهای نوروزی تاثیر داشته باشد، بحث جدایی است و شاید در مورد استان کرمان این مسئله صدق نکند.

وی افزود: اینکه بخواهد استان کرمان به عنوان یک شهر و استان مقصد سفر برای گردشگران باشد، فاصله زیادی دارد و معمولا بیشتر مسافران استان، مسافران عبوری هستند و تعدادی در استان اقامت دارند که کم کم باید به مسیری برسیم که واقعا در جایگاهی قرار گیریم که به عنوان مقصد گردشگری در کشور برسیم.

معین‌زاده تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی بر زندگی مردم مقداری تاثیر گذاشته اما ایام عید مسئله جداگانه ای است و ایرانی‌ها با هر بودجه‌ای دوست دارند در این ایام به گردش بروند که امیدواریم به کرمان هم سفر کرده و پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت ورودی مسافران نوروزی به کرمان از لحاظ تعداد بهتر از سال قبل باشد.

وی با اشاره به اینکه آیا مسافران نوروزی هزینه هم بکنند یا نه جای بحث دارد، بیان کرد: باید به این موضوع اذعان کرد که هنوز در ایران گردشگری در سبد خانواده‌ها نیست اما امیدواریم امسال وضعیت گردشگری بهتر باشد و مسافران بیشتری به کرمان سفر کنند.

رییس انجمن هتلداران استان کرمان گفت: هتل‌های استان در حال رزرو است و اصولا هتل‌های با ستاره بالا زودتر رزرو می‌شود اما باید به این نکته نیز توجه داشت که استان کرمان، استانی پهناور بوده و امکان سفر برای همه در آن کمتر وجود دارد و ممکن است شاهد تجمع و اقامت بیشتر گردشگر در مناطق خاصی باشیم.

وی با رد این مطلب که هتل‌های استان کامل رزرو شده، افزود: اگر در ۱۵ روز تعطیلات نوروزی هتل‌های ما ۱۰۰ درصد پر بود که خیلی خوب بود اما اینگونه نیست و اصولا در هفته اول تعطیلات میهمانان ما بیشتر است و هفته دوم کاهش می یابد.

معین زاده اظهار کرد: بیشترین حضور مسافران در استان کرمان از دوم فروردین تا پایان هفته اول است و در این مدت بیشترین جلب مسافر را داریم.

این فعال بخش خصوصی اظهار کرد: کسی که در پارک چادر می‌زند گردشگر محسوب می‌شود ضمن آنکه کسانی که در ایام نوروز نیز از نقاطی دیگر کشور به کرمان سفر کرده و در منزل اقوام نیز سر می‌کند، گردشگر به حساب می‌آیند و گردشگر حق انتخاب دارد و ما امیدواریم گردشگر به کرمان بیاید و هزینه بکند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در کنار هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، واحدهای غیرقانونی هستند که فعالیت می‌کنند و به شدت در کرمان فعال هستند و تبلیغات آنها در سطح شهر وجود دارد و در فضای مجازی خیلی فعالانه کار می‌کنند.

معین زاده تصریح کرد: ما لیست این مراکز را به میراث فرهنگی ارائه کردیم اما متاسفانه اقدام چشمگیری ندیدیم و میراث توپ را در زمین نیروی انتظامی می‌اندازد در حالی که این نیاز به اقدام گروهی دارد و باید تصمیم به طریقی باشد که همه اقدام کنند.

وی ادامه داد: ممکن است در یک استان دادستانی وارد عمل شود و در جایی شهرداری وارد شده و مقررات اعمال شود. دارایی، اتحادیه املاک و … باید وارد عمل شوند و بزرگترین مسئله این است که مسئولان امنیتی و اطلاعاتی باید وارد عمل شوند زیرا اگر یکی از این خانه ها به خانه تیمی تبدیل شود، چه کسی پاسخگوست؟

رییس انجمن هتلداران استان کرمان گفت: ما به عنوان بخش خصوصی می‌گوییم مالیات و عوارض می‌دهیم و دولت که باید مسائل امنیتی، انتظامی و قوانین را مد نظر داشته باشد از این مسائل جلوگیری کند. این‌ها کار ما نیست اما با این حال لیست را اعلام کرده‌ایم و واکنش جدی ندیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال جاری با ریزش حضور گردشگر در واحدهای اقامتی استان مواجه بوده‌ایم، افزود: متاسفانه وضعیت واحدهای اقامتی خوب نبوده است.

معین زاده با اشاره به اینکه استان کرمان پهناور است و گردشگران پخش شده‌اند، اظهار کرد: با توجه به ایجاد واحدهای بوم گردی و علاقمندی به روستاها، ما نیز استقبال و گردشگران خارجی را برای ماندگاری و افزایش اقامت در استان تشویق به بوم‌گردی می‌کنیم و آنها نیز دوست دارند.

وی بیان کرد: اما در این فرآیند یکسری مسائل غیرقانونی به وجود می آید زیرا نظارت کامل مشکل است و یا انجام نمی شود. به عنوان مثال دریافتی از گردشگران خارجی به چه نحو باشد جای بحث دارد و به دلیل اینکه گردشگری زنجیره است، همه باید با هم همکاری کنند.

رییس انجمن هتلداران استان کرمان گفت: بزرگ‌ترین تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان است، یک گردشگر خارجی می‌آید و می‌رود، ۱۰ نفر دیگر را می‌فرستد که باید این گردشگر کامل برود.

وی ادامه داد: گردشگران به راه، امنیت، غذا و … نمره می‌دهند و همه این مسائل مهم است و راهنمایی کردن و نظرسنجی توسط آنها در فضای مجازی خیلی سریع انجام و ثبت می‌شود و گردشگر بعدی به این نگاه می‌کند. اما می‌بینیم برخی مواقع مسائلی در بالادست وجود دارد و برای رفع آن همکاری نمی‌کنند.

معین‌زاده اظهار کرد: انتظار داریم وزارت امور خارجه در مورد اینکه برخی سفارتخانه‌ها کرمان را با وضعیت زرد اعلام کرده‌اند، واکنش نشان بدهد و توضیح بخواهد که چرا این مسئله را انجام دادند؟

وی در ادامه با تشکر از توجه استاندار و معاون عمرانی وی و دیگر مسئولان به حوزه گردشگری استان کرمان بیان کرد: مسئولان برخی مواقع بخش خصوصی را باور نمی‌کنند و فکر می‌کنند باید همه کار از طریق دولت انجام شود در حالی که باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

معین‌زاده عنوان کرد: دولت باید مدیریت کند و نظارت عالیه داشته و در هر مسئله‌ای انتظار نداشته باشیم دولت کار کند و بخش خصوصی نیز باید بیشتر کار کرده و کمک کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: گردشگری نوروزی با مسافر طول سال تفاوتی ندارد و باید در تمام طول سال آماده باشیم اما در ایام نوروزی باید با حداکثر تولید و خدمات کار کنیم زیرا احتمال می‌دهیم همه اتاق‌ها فروش برود، لذا باید بیشتر رسیدگی کرد.

رییس انجمن هتلداران استان کرمان با اشاره به افزایش هزینه‌ها به ویژه در شرایط کنونی، افزود: بخش خصوصی در تنگناست اما آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.