صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نظارت جدی بر عملکرد مدارس غیردولتی از سال آینده
نظارت جدی بر عملکرد مدارس غیردولتی از سال آینده

نظارت جدی بر عملکرد مدارس غیردولتی از سال آینده

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال آینده بنای ما بر این است که استان‌ها باید فعالیت بیشتر و نظارت کافی بر عملکرد مدارس از حیث دریافت «شهریه» متناسب با قانون را داشته باشند گفت: در غیر این صورت ما در وزارت خانه هرچه قانون و آیین نامه تعیین کنیم باز هم با چالش مواجه می شویم.

مجتبی زینی وند- رئیس سازمان مدارس غیردولتی- مدارس غیردولتی

به گزارش کسب و کار نیوز، مجتبی زینی وند در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی مدارس غیردولتی گفت: مهمترین برنامه ما شهریه مدارس است. الگوی شهریه را متناسب با الگویی که سال‌های گذشته داشتیم آسیب‌شناسی کردیم گفت: مواردی که باید اصلاح می‌شد اصلاح شدند و اکنون در مرحله ورود اطلاعات آن هستیم و همه اطلاعات در قالب سامانه جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: برای همه استان‌ها یک تقویم زمانبندی در نظر گرفته شده و هفت استان کشور در حال ورود اطلاعات هستند که تا پایان این هفته آن را ارائه خواهند داد. همچنین تا پایان هفته آینده نیز ما بقیه استان‌ها باید اطلاعات را تکمیل و ارسال کنند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه کارگروه الگوی شهریه مطابق با ماده ۱۶ قانون، بررسی و تعیین می‌شود عنوان کرد: کارگروه الگوی شهریه در مدارس تعریف شده است و امسال این کارگروه را برای اولین بار فعال کردیم.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کلیه مراحل تایید اطلاعات و اعلام شهریه مدارس با هزینه تمام شده توسط همان کارگروه مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: پس از آن شورای نظارت استان آن را بررسی و تایید کرده و بعد شورای نظارت مرکزی به مواردی که مورد اعتراض موسسه باشد رسیدگی می‌کند.

زینی وند با بیان اینکه ما در بحث شهریه مدارس مشکل الگو نداشتیم اظهار کرد: شهریه هر مدرسه متناسب با آیتم های زمان و هفت سرفصلی که قانون مشخص کرده تعیین شده است. همه این موارد به خوبی پیش می رود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد بلکه مشکل ما از حیث اجراست.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی استان‌های ما نظارت کافی بر روی شهریه مصوب ندارند عنوان کرد: سال گذشته به این مسئله ورود کردیم و بیش از ۵۰۰ بازدید در شهر تهران داشتیم و مشخص شد ۳۴ مدرسه شهریه اضافه دریافت کرده اند.

زینی وند افزود: برای حل این مسئله وارد مکاتبه شدیم اما هنوز مدیریت شهر تهران نحوه برخورد با مدارس متخلف را به ما اعلام نکرده است‌.
باید متناسب با احکام با متخلفان رفتار شود و آنها شهریه اضافی را بازگردانند. هفته گذشته مکاتباتی با شهر تهران داشتیم و باید نوع برخوردی که با متخلفین داشتند را حتما به ما اعلام کنند. خوشبختانه در مدیریت جدید شهر تهران این جدیت وجود دارد.

وی افزود: سال آینده بنای ما بر این است که استان ها باید فعالیت بیشتر و نظارت کافی بر عملکرد مدارس از حیث دریافت شهریه متناسب با قانون را داشته باشند، در غیر این صورت ما در وزارت خانه هرچه قانون و آیین نامه تعیین کنیم باز هم با چالش مواجه می شویم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.