صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / انتقاد عفو بین‌الملل به سیاست اروپا در قبال پناهجویانِ مرز کرواسی
انتقاد عفو بین‌الملل به سیاست اروپا در قبال پناهجویانِ مرز کرواسی

انتقاد عفو بین‌الملل به سیاست اروپا در قبال پناهجویانِ مرز کرواسی

سازمان عفو بین‌الملل از سیاست‌ اتحادیه اروپا در قبال پناهجویانی که در مرز کرواسی به سر می‌برند به‌شدت انتقاد کرده است.

پناهجو مهاجر

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت اسفناک پناهجویان در مرز کرواسی هشدار داده است. در این گزارش از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست شده است که علیه خشونت و سوءرفتار با پناهجویان در کمپ‌های پناهندگی بوسنی و هرزگوین اقدام کنند.

در این بیانیه همچنین اتحادیه اروپا متهم شده است که به جای کمک‌رسانی به پناهجویان از پلیس مرزی کرواسی برای بازگرداندن پناهجویان حمایت مالی می‌کند.

در این گزارش به وضعیت اسفبار پناهجویان در این کمپ‌های پناهندگی اشاره و گفته شده است که پناهجویان از اساسی‌ترین حقوق خود محروم هستند و امنیت جانی آن‌ها تامین نیست.

در این بیانیه همچنین به بی‌توجهی مسئولان اتحادیه اروپا در قبال بدرفتاری پلیس مرزی کرواسی با پناهجویان اشاره شده است.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود در عین حال به وضعیت نابسامان حدود ۵۵۰۰ زن، مرد و کودکی اشاره می‌کند که در شهرهای کوچک “بیهاچ” و “ولیکا کلدوشا” واقع در مرز کرواسی به‌سر می‌برند.

در این بیانیه آمده است که این پناهجویان بدون دسترسی به بدیهی‌ترین خدمات در کارخانه‌های متروک رها شده‌اند. همچنین کمپ‌های موقت پناهجویی از منظر بهداشتی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و پناهجویان از کمبود آب گرم و خدمات پزشکی رنج می‌برند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین از کمبود مواد خوراکی برای تامین بدیهی‌ترین نیازهای انسانی این پناهجویان نیز انتقاد کرده است.

این پناهجویان عمدتا کسانی هستند که از کرواسی و اسلوونی رانده شده و ناگزیر به اقامت در بوسنی و هرزگوین شده‌اند. بیانیه سازمان عفو بین‌الملل از جمله متکی بر اطلاعاتی است که درباره وضعیت این پناهجویان در کمپ‌های شهر “بیهاچ” و “ولیکا کلدوشا” منتشر شده‌اند.

در این گزارش‌ها به سوءرفتار با پناهجویان اشاره شده و آمده است که حتی مسئولان پول و دارایی ناچیز پناهجویان را نیز تصاحب کرده‌اند. حتی گفته می‌شود که مدارک و اسنادی که این پناهجویان همراه خود داشته‌اند نیز توسط ماموران پلیس مرزی نابود شده‌اند.

به گزارش دویچه‌وله، در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست شده است که بی‌درنگ برای حمایت از پناهجویانی که در مناطق مرزی کرواسی به سرمی‌برند، اقدام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.