صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نانواکناری: با قوانین فعلی می‌توان پول‌های خارج شده از کشور را برگرداند

نانواکناری: با قوانین فعلی می‌توان پول‌های خارج شده از کشور را برگرداند

رییس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از اجرایی نشدن قانون مبارزه با پولشویی در کشور و به دنبال آن بروز اختلاس، گفت: نظارت بر موضوعات مالی بسیار اندک است و بعضا برخی‌ها همدست می‌شوند که این مشکل‌زا شده است.

ولی الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره موضوع اختلاس شرکت پتروشیمی گیت و تاثیر پیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی (FATF) برای مقابله با این اختلاس‌ها، اظهار کرد: یکی از موارد مورد توصیه FATF قانون مبارزه با پولشویی بود که بعد از تصویب اصلاحیه آن در مجلس شورای اسلامی در مرحله‌ اجرا قرار دارد و باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: ما قانون مبارزه با پولشویی را داریم اما اجرا نمی‌شود. بانک مرکزی و سایر بانک‌ها باید بدانند که پول‌ها چه‌طور می‌آید و می‌رود. این یعنی نظارت از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی ایراد زمانی است که نظارت بر اجرا وجود ندارد. ما با همین قوانین هم می‌توانیم پول‌هایی که اختلاس‌گران از کشور خارج کرده‌اند را برگردانیم.

رییس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «FATF موضوعی مربوط به خارج از کشور است»، افزود: از آنجا که نظارت بر اجرای قوانین وجود ندارد چنین بلاهایی بر سر جامعه می‌آید که روزی بابک زنجانی و روز دیگر خانم شیخ‌الاسلامی درست می‌شود که ۱۴ متهم دیگر هم درباره شرکت پتروشیمی مطرح است.

نانواکناری ادامه داد: این یعنی نظارت بر این امورات بسیار اندک است و بعضا برخی‌ها همدست قافله هستند که مشکل‌ساز شده‌ است.

وی اظهار کرد: ما نسبت به برخی کشورهای دیگر هم بی‌اعتماد هستیم، چون آنها با اختلاس‌گران همدستی کرده‌اند، لذا اگر این همدستی‌ها نبود می‌توانستند در مقطع فعلی هم موضوعات مالی اختلاس‌گران را کنترل کنند و مشکلی وجود نداشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.