صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / لزوم برنامه ریزی برای کنترل ورود فاضلاب شهرهای ساحلی هرمزگان به دریا
لزوم برنامه ریزی برای کنترل ورود فاضلاب شهرهای ساحلی هرمزگان به دریا

لزوم برنامه ریزی برای کنترل ورود فاضلاب شهرهای ساحلی هرمزگان به دریا

‌سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: دستگاه های اجرایی به ویژه شرکت آب و فاضلاب شهری استان روند تکمیل پروژه ساماندهی فاضلاب شهرهای استان را سرعت بخشند.

فاضلاب شهرهای ساحلی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌ایرج حیدری در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت ساماندهی فاضلاب شهرهای استان، عنوان کرد: ساماندهی فاضلاب شهرهای استان به ویژه شهر بندرعباس مطالبه عمومی است و ضروری است دستگاه های اجرایی روند تکمیل پروژه های مربوط به ساماندهی فاضلاب  شهرهای استان به ویژه  شهرهای ساحلی را سرعت بخشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقش ساماندهی فاضلاب  شهرهای استان  در بهبود شاخص های بهداشتی و سلامت این مناطق اداره کل  محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان  بر عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه ساماندهی فاضلاب  شهرهای استان نظارت کنند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: اقدامات مناسبی در حوزه ساماندهی  فاضلاب شهرهای استان  به ویژه شهر بندرعباس توسط شرکت آب و فاضلاب  استان صورت پذیرفته  است ولی تا رسیدن به نقطه ایدآل فاصله داریم.

حیدری گفت: ساماندهی خورهای شهر بندرعباس مطالبه عمومی مهم دیگر مردم استان به ویژه شهر بندرعباس  که باید با جدیت پیگیری  و دنبال شود.

وی اظهار کرد: فرمانداران شهرهای استان بر عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه ساماندهی فاضلاب  شهرها نظارت و برنامه های عملیاتی این دستگاه ها در حوزه ساماندهی فاضلاب احصاء و اقدامات صورت پذیرفته  را منعکس کنند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به هزینه بر بودن اجرای طرح های شبکه فاضلاب جذب اعتبارات  ملی در این رابطه با جدیت پیگیری  شود.

حیدری خاطرنشان کرد: شهرداران استان به ویژه  شهرداران شهرهای ساحلی در جمع آوری آب های سطحی  محلات شهرها و جلوگیری از ورود فاضلاب های خانگی به خورها با دستگاه های اجرایی  همراهی نمایند و در این زمینه همکاری مردم برای تحقق این مهم است.

وی گفت: تکمیل تصفیه خانه های  فاصلاب شهرهای استان با جدیت دنبال شود و تحقق این مهم از فرمانداران  به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ها مطالبه خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی هم موظف به همکاری در این رابطه با فرمانداران  هستند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان  گفت: شهرداری بندرعباس در موضوع  انعقاد قرارداد خرید پساب فاضلاب شهر بندرعباس با شرکت آب و فاضلاب استان برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر اقدامات خود را تسریع کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.