صفحه اصلی / اسلایدر / راهبرد کاهش قیمت ها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای
راهبرد کاهش قیمت ها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای

تنظیم بازار شب عید با فروش های فوق العاده برقرار خواهد شد

راهبرد کاهش قیمت ها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای

نقش صنعت فروشگاههای زنجیره ای در رشد و توسعه اقتصادی کشورها بر کسی پوشیده نیست. حذف واسطه های غیرضروری میان تولیدکننده و مصرف کننده، کاهش هزینه های توزیع، بهبود نسبی ترافیک شهری با حذف مسافرت های درون شهری غیرضروری، کاهش آلودگی هوا و استهلاک وسائط نقلیه، کاهش زمان بین تولید تا توزیع وتوزیع تا مصرف، امکان اعمال نظارت سریع، دقیق و گسترده بر کار فروشگاههای زنجیره ای، آزادی انتخاب بیشتر باتوجه به تنوع کالایی، صرفه جویی در وقت و غیره از جمله آثار و فوائد این نوع واحدهای فروشگاهی در جامعه است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، بنابراین در این ایام که به شب عید نزدیک تر شده ایم استفاده از این فروشگاهها برای توزیع و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم بسیار ضروری است. در همین رابطه راهبردهای شش گانه ستاد تنظیم بازار با محوریت مقابله با گرانی و توزیع مناسب کالا اعلام شد . با تصمیم ستاد تنظیم بازار، مقرر شد با هدف کاهش قیمت اقلام مورد نیاز، نمایشگاه‌های فروش بهاره در سراسر کشور، با صلاحدید ستاد‌های تنظیم بازار استانی فعالیت کنند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف نیز فروش فوق‌العاده را در دستور کار قرار دهند.

همچنین تامین و توزیع کالا‌های اساسی در کنار اجرای طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات در حال پیگیری و اجراست. ستاد تنظیم بازار با هدف پیشگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسی اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها را اجرا می‌کند. بر اساس راهبرد‌های ستاد، مقرر شد اطلاع رسانی به موقع و شفاف از وضعیت بازار به کارگروه ملی تنظیم بازار و وزارتخانه‌های ذیربط منتقل شود. همچنین مصوب شد، با هدف حفظ آرامش بازار، با پدیده قاچاق به ویژه قاچاق کالا‌های اساسی و ضروری در استان‌های مرزی مقابله شود.

اما رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز  با بیان اینکه توسعه فروشگاه های زنجیره ای باعث کاهش بهای تمام شده تولیدات می‌شود، گفت: گسترش این فروشگاه ها با توجه به مزایایی فراوان آن‌ها، یک ضرورت برای توسعه و رشد اقتصاد کشور بشمار می‌رود. احمدعلی کیخا افزود: مهم‌ترین عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای جدا از کارکرد اقتصادی، ایجاد اشتغال‌ پویا، پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات است. با توجه به اینکه عدالت و رفاه اجتماعی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت بشمار می‌رود، معتقدم با حفظ ملاحظاتی که در مورد مشکلات بنگاه‌ها و مغازه‌های کوچک داریم، گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای می تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

چالش تبدیل شبکه توزیع سنتی به مدرن

امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای

فروشگاه‌های زنجیره‌ای مکان‌های مناسبی برای توزیع کالا هستند و می‌توانند کالا را به وفور در دسترس مردم قرار دهند. در شرایط جدید تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار تاثیرگذار هستند و در بازار شب شاهد افزایش اثرگذاری فعالیت فرشگاه های زنجیره ای در کاهش قیمت ها خواهیم بود. قرار بر این شد با برگزاری جشنواره‌ها، اعطای تخفیفات و فروش ویژه، جوایز متنوع، عرضه شفاف و سالم (مستقیم) انواع کالاهای اساسی و تنظیم بازاری به استقبال سیاست اقتصاد مقاومتی برویم و تلاش داریم شرایط لازم را برای ایجاد فضایی آرام و بدون دغدغه، نسبت به تأمین مایحتاج اساسی فراهم آورده تا مصرف‌کنندگان با خیالی آسوده، به استقبال بهار بروند. این فروشگاه های با ارایه کالاهای فراوان و تخفیف دار در کاهش قیمت ها در بازار تاثیر بسزایی خواهند داشت و با این روش امیدواریم کسی در تامین کالاهای اساسی به مشکل نخورد.

یکصد و بیست و هشت عضو و بیش از ۳۲۰۰ شعبه فروشگاهی در این بخش فعالیت دارند که کاهش قیمت برای مصرف‌کننده نهایی هدف تمام آنهاست. باید در اجرای هماهنگ سیاست‌های دولت در ساماندهی و ایجاد آرامش و ثبات در بازار به خصوص شب عید، گام بر داریم تا با این روش جلوی برخی افراد را که از شرایط این روزها سواستفاده می کنند بگیریم و اجازه فعالیت به آنها ندهیم. به این ترتیب توسعه فروشگاههای زنجیره ای باید در دستور کار قرار گیرد چون به نفع مصرف کنندگان است. بدون شک با کاهش هزینه های توزیع و بهره وری بالا انواع کالا با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب به دست مصرف کنندگان خواهد رسید. خوشبختانه دولت به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت حامی جدی توسعه فروشگاههای زنجیره ای است. امروز تبدیل شبکه توزیع سنتی به مدرن مهم ترین چالش ما است.ذ فروشگاه های زنجیره ای به صورت شرکتی اداره می شوند و دارای صورت های مالی و سیستم شفاف هستند ضمن آنکه با ایجاد فروشگاه های زنجیره ای از ورود کالای قاچاق در سطح خرده فروشی و فروشگاه ها جلوگیری خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.