صفحه اصلی / سیاسی / دولت / جهانگیری: سفر رئیس‌جمهوری به عراق اوج عظمت ایران را به نمایش گذاشت

جهانگیری: سفر رئیس‌جمهوری به عراق اوج عظمت ایران را به نمایش گذاشت

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به سفر سه روزه حسن روحانی به عراق و مقایسه این سفر با سفر اخیر رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به این کشور اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهوری اوج عظمت ایران را در دنیا به نمایش گذاشت.

جلسه شورای اقتصاد با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور

به گزارش کسب و کار نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر چهارشنبه در ششمین کنگره ملی بزرگداشت شهدا که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با تاکید بر لزوم شکرگذاری خدا برای نعماتی همچون سلامت و امنیت خاطرنشان کرد: گاهی از اینکه چه نعمات بزرگی در اختیار داریم، غفلت می‌کنیم و قدر آنها را نمی‌دانیم و تنها در شرایطی که آسیبی به این نعمات وارد می‌شود متوجه آنها می‌شویم؛ سلامت و امنیت از جمله این نعمات گم شده و ناشناخته هستند.

وی گفت: جامعه‌ای که از دو نعمت سلامت و امنیت محروم باشد، جامعه‌ای رو به پیشرفت و توسعه نیست و نمی‌تواند همه مشکلات خود را حل کند. پیش نیاز هر اقدام اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، امنیت است و تنها در صورت برقرار بودن امنیت است که می‌توان گفت به دنبال آزادی و توسعه هستیم؛ چراکه بدون امنیت هرگونه سخن گفتن از توسعه اجتماعی و فرهنگی توهمی بیش نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت تأمین امنیت در جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال عمر این نظام اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته از دوران‌های سخت و دشواری عبور کرده است؛ نظام جمهوری اسلامی جنگ را آن هم در زمانی که یک نهال تازه قرس شده بود، پشت‌سر گذاشت.

جهانگیری با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی سبب شد تا ما از جنگ تحمیلی سرافراز خارج شویم، افزود: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته از ترورها و اقدامات خشونت‌آمیز بسیار بزرگی عبور کرده است. جمهوری اسلامی آن دوران سخت را با ایستادگی نیروهای امنیتی خود پشت‌سر گذاشت.

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

مخبر: هیچ گره اقتصادی غیر قابل حل وجود ندارد

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد مخبر صبح امروز (سه شنبه) در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.