صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / حاشیه‌های «دبیرکل» کمیته ملی المپیک تمامی ندارد

حاشیه‌های «دبیرکل» کمیته ملی المپیک تمامی ندارد

پست دبیرکلی کمیته ملی المپیک همچنان حاشیه ساز است و هر روز شاهد مطرح شدن مسائلی جدیدی پیرامون تغییر در این پست هستیم.

کمیته ملی پارالمپیک

به گزارش کسب و کار نیوز، در واپسین روزهای سال ۹۷ دوباره بحث تغییر دبیرکل کمیته ملی المپیک بالا گرفته و گمانه زنی‌های زیادی در این مورد انجام گرفته است. با توجه به اینکه شاهرخ شهنازی هم این روزها در کمیته ملی المپیک حضور ندارد همین مساله بر گمانه زنی‌های اخیر دامن زده است. داستان تغییر دبیرکل از زمانی شروع شد که در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک تصمیم گرفته شد انتخاب دو پست دبیرکل و خزانه دار به پیشنهاد رئیس کمیته ملی المپیک و تصویب هیأت اجرایی باشد.

زمانی که نحوه انتخاب دبیرکل تغییر کرد این تصور به وجود آمد که رئیس کمیته ملی المپیک به دنبال تغییرات است. البته خود رئیس کمیته ملی المپیک در مصاحبه با رسانه‌ها این موضوع را رد کرد اما این در شرایطی بود که هرچند وقت یک‌بار نام یک نفر به عنوان گزینه دبیرکل کمیته ملی المپیک مطرح می‌شد و اکنون هم دوباره شاهد حرف و حدیث‌ها برای تغییر زودهنگام دبیرکل کمیته ملی المپیک هستیم.

*دبیرکل استعفا می‌دهد؟

با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک با اساسنامه فعلی اداره می‌شود و در این اساسنامه هم دبیرکل با رأی مجمع انتخاب شده بنابراین در شرایطی می‌تواند دبیرکل تغییر کند که یا خود شخص استعفا دهد و یا مجمع او را عزل کند. اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک که این اختیار را به رئیس برای پیشنهاد دبیرکل. به هیأت اجرایی داده هم باید به تأیید IOC و سپس هیأت وزیران برسد و بعد اجرایی شود. در حال حاضر هم فعلاً خبری از پاسخ IOC در مورد اساسنامه ایران نیست. با این شرایط حدس و گمان‌ها بر این است که شاید شرایطی به وجود آید که شهنازی از سمت خود استعفا دهد و یا اینکه رئیس کمیته ملی المپیک تاییدیه IOC را زودتر بگیرد و با توجه به ارتباطاتی که در دولت دارد بتواند پروسه تأیید اساسنامه جدید را به پایان برسد و در این صورت دستش برای هر گونه تغییر باز خواهد بود.

* داستان دبیرکل چه زمانی تمام می‌شود؟

در این میان و در تازه‌ترین اتفاق، اسمی از یک گزینه جدید برای دبیرکلی مطرح شده است که البته مطرح شدن نام او چندان هم بدون واکنش نبوده است. گفته می‌شود او پیشنهاد افراد نزدیک به رئیس کمیته ملی المپیک است و ظاهراً هم برخی از اعضای هیأت اجرایی چندان موافق این گزینه نیستند.

داستان دبیرکل درحالی هر روز در کمیته ملی المپیک پر رنگ تر می‌شود که شاید انتظار می‌رفت در مدت زمان نه چندان زیادی که تا المپیک ۲۰۲۰ باقی مانده مسائل مهمتری برای موفقیت هر چه بیشتر کاروان ایران دراین رویداد مطرح باشد نه انتخاب دبیرکل آینده کمیته ملی المپیک.

اینکه بحث تغییر دبیرکل در فاصله حدود یک سال و نیم باقی مانده تا المپیک به یکی از مسائل چالش کمیته ملی المپیک تبدیل شده اتفاق خوبی نیست چرا که در این روزها و البته روزهای آینده کمیته ملی المپیک به آرامش و پرهیز از هرگونه حاشیه نیاز دارد. بنابراین اگر واقعاً قصد تغییر دبیرکل وجود دارد بهتر است یکبار برای همیشه این داستان تمام شود تا بیشتر از این کمیته ملی المپیک درگیر حواشی نشود و بتواند تمام تمرکز خود را برای حضور هر چه بیشتر در المپیک ۲۰۲۰ بگذارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.