صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ارتش آمریکا در تخلیه دیپلمات‌ها از ونزوئلا نقشی ندارد
ارتش آمریکا در تخلیه دیپلمات‌ها از ونزوئلا نقشی ندارد

ارتش آمریکا در تخلیه دیپلمات‌ها از ونزوئلا نقشی ندارد

فرمانده نظامی ارشد آمریکا تاکید کرد درخواستی از ارتش آمریکا برای خارج کردن پرسنل دیپلماتیک آمریکایی از ونزوئلا مطرح نشده است و انتظار می‌رود این افراد با وسایل تجاری به کشورشان بازگردانده شوند.

سفارت آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، آدمیرال کریگ فالر، رئیس فرماندهی جنوبی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با رویترز تاکید کرد: تا به الان درخواستی از ما برای خارج کردن یا پشتیبانی از خروج این دیپلمات‌ها به عمل نیامده است.

ونزوئلا سه‌شنبه به دیپلمات‌های آمریکایی دستور داد تا ظرف ۷۲ ساعت از این کشور خارج شوند. واشنگتن هم اعلام کرد به علت وخامت شرایط در ونزوئلا به خارج کردن مابقی دیپلمات‌ها تصمیم گرفته است.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا سه‌شنبه به خبرنگاران در وزارت خارجه آمریکا گفت، خروج این دیپلمات‌ها به منزله تغییر سیاست آمریکا یا کاهش تعهد آمریکا به مردم ونزوئلایی نیست.

واشنگتن خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان “رئیس‌جمهوری موقت” این کشور آمریکای لاتین به رسمیت شناخته است. پیش از آن، گوآیدو انتخابات مجدد نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ را آلوده به تقلب توصیف کرد و خود را رئیس‌جمهوری خودخوانده دانست. اکثر کشورها در اروپا و آمریکای لاتین هم این رویه را پیش گرفتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.