صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / پردیس امیرکبیر کارآفرین می شود
پردیس امیرکبیر کارآفرین می شود

رئیس دانشگاه امیرکبیر:

پردیس امیرکبیر کارآفرین می شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه پنج واحد اقماری این دانشگاه از وضعیت آموزش محور بودن خارج می شود، گفت: با همکاری سازمان منطقه آزاد درصدد هستیم فعالیت های واحد کیش امیرکبیر را به سمت توسعه کارآفرینی سوق دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، احمد معتمدی در بازدید از برج فناوری دانشگاه، با بیان اینکه با تصویب راه اندازی ۲ دانشکده جدید، امیرکبیر صاحب ۱۸ دانشکده شده، افزود: در بسیاری از دانشگاه ها رشته هایی مانند پلیمر و هوافضا در یک گروه قرار دارند، ولی این دانشگاه با راه اندازی این دانشکده ها، به صورت تخصصی در حوزه های فنی و مهندسی وارد شده است.
وی رسیدن به دانشگاه های نسل سوم را از برنامه های راهبردی این دانشگاه بیان کرد و افزود: دانشگاه های نسل سوم دانشگاه هایی هستند که در چرخه اقتصادی نقش آفرینی دارند. از این رو یکی از برنامه های راهبردی ما نیز این موضوع است.
معتمدی راه اندازی برج فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را با این هدف بیان کرد و ادامه داد: با تقویت این برج تعداد شرکت های دانش بنیان مستقر در آن از ۱۰ شرکت در سال ۱۳۹۳ به ۱۳۷ شرکت افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه تاکید کرد: بر اساس افزایش تقاضاهایی که داشتیم درصددیم کلیه فضاهای موجود دانشگاه را به استقرار این شرکت ها اختصاص دهیم و با ایجاد ساختمان جدید و با حمایت معاونت علمی و شهرداری می توان در آینده انتظار داشت که این فضا برای فعالیت های دانش بنیان دو برابر شود.
وی با اشاره به چهار واحد اقماری دانشگاه در ماهشهر، کیش، بندر عباس و گرمسار گفت: ماهشهر با اعتباراتی که از سوی پتروشیمی تامین می شود، اقدام به پذیرش دانشجو می کند؛ ولی تنها ماموریت آن آموزشی است. از این رو در تلاش هستیم از ظرفیت های این منطقه برای توسعه فعالیت های علمی استفاده کنیم.
به گفته معتمدی ۶۸ درصد پتروشیمی های کشور در بندر ماهشهر مستقر هستند و این منطقه قطب پتروشیمی کشور به شمار می رود.
معتمدی گفت: بندرعباس قطب کشتی سازی است واحد بندرعباس این دانشگاه از وضعیت آموزشی خارج می شود. واحد گرمسار هم برای مطالعه بر روی کویر فعالیت هایی را در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه اخیرا واحد اقماری کیش دانشگاه راه اندازی شده است، ادامه داد: علاوه بر این واحدهای اقماری، در نمک آبرود به دلیل مزیت هایی که در منطقه وجود دارد، واحد دیگری راه اندازی شده است. دانشگاه ها شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری ندارند، ولی می توانند از امکانات موجود بهره برداری کنند.
رییس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه با توجه به تحولات علمی، دانشگاه ها باید از آموزش محور بودن فاصله بگیرند، خاطر نشان کرد: ما نیاز داریم مدل هایی برای توسعه فناوری در واحدهای اقماری دانشگاه تدوین کنیم و به این منظور لازم است با همکاری سازمان مناطق آزاد فعالیت های خود را در کیش توسعه دهیم.
به گفته معتمدی از این ظرفیت می توان برای فعالیت های کار آفرینی دانشجویان و برگزاری کارگاه های بین المللی استفاده کرد.
منطقه آزاد کیش ظرفیت خوبی برای فعالیت محققان دانشگاه دارد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیز گفت: منطقه آزاد کیش ظرفیت های خوبی برای دانشگاه های موفق دارد؛ به ویژه آنکه دانشگاه امیرکبیر سعی دارد از این ظرفیت برای برگزاری کارگاه های آموزشی بین المللی و حضور محققان در کشور استفاده کند.
مرتضی بانک در بازدید از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این برج را دنیای جدیدی در حوزه علم و فناوری توصیف کرد و گفت: از این مراکز در کشور وجود دارد؛ ولی برج فناوری این دانشگاه همکاری هایی را با بخش خصوصی آغاز کرده است که گام مناسب و هوشمندی برای ارتباط بخش دولتی با خصوصی به شمار می رود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای توسعه فناوری در منطقه آزاد کیش، گفت: امیدواریم منطقه آزاد کیش تبدیل به منطقه علم و فناوری شود. این سازمان آمادگی همکاری با دانشگاه ها به خصوص امیرکبیر را دارد.
وی با بیان اینکه در این برج محیط مناسبی برای فعالیت های علمی و فناوری و حوزه های دانش بنیان ایجاد شده است، اظهار کرد: برای ما بسیار ارزشمند است که این دانشگاه در منطقه آزاد هم به دنبال ظرفیت سازی برای توسعه فناوری است.
بانک با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که منطقه آزاد کیش به منطقه ای برای فعالیت های علمی و پژوهشی و برگزاری کارگاه های بین المللی تبدیل شود، ادامه داد: در حال حاضر کشور دستخوش تحولاتی شده و دانشگاه ها نیز به عرصه های علم و فناوری وارد شده اند؛ این همان موضوعی است که ما به دنبال آن هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.