چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشجویان موظف به تبعیت از آیین نامه‌ها هستند/ پرونده تشکیل اتحادیه تادا کامل نشده است

معاون فرهنگی وزارت علوم:

دانشجویان موظف به تبعیت از آیین نامه‌ها هستند/ پرونده تشکیل اتحادیه تادا کامل نشده است

معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر این که دانشجویان در فعالیت‌های خود موظف به تبعیت از آیین نامه‌های ابلاغی هستند گفت: اگر چه این آیین نامه‌ها مشکلات و چالش‌هایی دارند اما تا زمانی که آیین نامه جدیدی ابلاغ نشده دانشجویان موظف هستند از این آیین‌نامه‌ها تبعیت کنند.

غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر غلامرضا غفاری در سومین نشست مسئولان دولتی با فعالین نشریات دانشجوی کشور که از صبح امروز در باغ نگارستان دانشگاه تهران در حال برگزاری است با تاکید بر این که در حال حاضر تنوع و تکثر فکری در حوزه نشریات دانشجویی وجود دارد، گفت: خوشبختانه فضای آموزش عالی کشور امروزه به گونه‌ای است که تنوع و تکثر فکری زیادی در حوزه فعالیت‌های دانشجویی به خصوص نشریات دانشجویی وجود دارد. به گونه‌ای که ما حدود ۳۲۰۰ نشریه فعال در وزارت علوم داریم که در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، ادبی و سیاسی فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: نشریات دانشجویی در بازه‌های زمانی مختلف روزانه، هفتگی، فصل نامه و گاهنامه منتشر می‌شوند و این نشریات در عرصه‌های مختلف ذائقه‌ای، خواسته‌های دانشجویان را به گوش مسؤولان می‌رسانند.

معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر این که دانشجویان تابع آئین نامه‌های ابلاغی هستند گفت: ما در حوزه فعالیت‌های مختلف اعم از نشریات دانشجویی، آئین نامه‌ای را در اختیار داریم و تا زمانی که آن آیین نامه وجود دارد دانشجویان از آن تبعییت کنند. اگر چه این آیین نامه مشکلات و موانعی داشته باشد.

دکتر غفاری خاطر نشان کرد: باید سازوکارهایی در وزارت علوم تدوین شود تا آیین نامه فعالیت‌های دانشجویی مورد بازنگری قرار بگیرند تا اگر مشکلات و محدودیت‌های وجود دارد در قالب آن سازوکار رفع شود اما تاکید می‌کنم دانشجویان در فعالیت‌های خود موظف به تبعیت از آیین نامه‌های ابلاغی هستند.

دکتر غفاری همچنین به آخرین وضعیت و اقدامات وزارت علوم در حوزه تصویب اساس‌نامه اتحادیه تادا اشاره کرده و گفت: پیگیر اساس نامه این اتحادیه هستیم و در این زمینه پیگیری‌های خود از دانشگاه‌ها نیز انجام می‌دهیم. در حال حاضر منتظر تکمیل پرونده‌ها از سوی دانشگاه‌ها هستیم به محض کامل شدن این استعلام‌ها مجدداً پیگیر آن هستیم.

در ادامه مهندس عسگری مدیر کل فرهنگی وزارت علوم هم با تاکید بر این که این وزارت خانه دنبال جلب مشارکت حداکثری دانشجویان است گفت: خوشبختانه ما اقدامات خوبی در حوزه نشریات دانشجویی انجام دادیم و امسال سامانه‌ای در قالب سامانه جامع نشریات دانشجویی راه اندازی کردیم که براساس آن از اعمال برخوردهای سلیقه‌ای با نشریات دانشجویی جلوگیری شود.

وی در ادامه از اصلاح آیین نامه نشریات و تشکلهای دانشجویی در وزارت علوم خبر داد و گفت: متأسفانه در حال حاضر ضعف و ایرادات زیادی در آیین نامه‌ها وجود دارد که بنا داریم تمامی این آیین نامه‌ها مورد بازنگری قرار گیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.