صفحه اصلی / چند رسانه ای / اینفوگرافی / فهرست وابسته‌ترین کشورهای دنیا به اینترنت منتشر شد؛ رشد استفاده ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی + اینفوگرافیک
فهرست وابسته‌ترین کشورهای دنیا به اینترنت منتشر شد؛ رشد استفاده ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی + اینفوگرافیک

فهرست وابسته‌ترین کشورهای دنیا به اینترنت منتشر شد؛ رشد استفاده ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی + اینفوگرافیک

رتبه ایران در استفاده از اینترنت پایینتر از میانگین جهانی است اما «گزارش دیجیتال ۲۰۱۹» به رشد قابل توجه استفاده کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی، به ویژه تلگرام اشاره دارد.

در این گزارش موسسات We Are Social و Hootsuite با بهره گیری از داده های مختلفی نظیر گروه های تحقیقاتی، GlobalWebIndex، App Annie، SimilarWeb و غیره به دیدی جامع از آمارها و ترندهای دیجیتال ۲۰۱۹ دست پیدا کرده اند. بر این اساس ۵.۱۱ میلیارد کاربر منحصر به فرد موبایل در دنیا وجود دارد که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیون نفر بیشتر شده است.

پراکندگی شبکه های اجتماعی در دنیا، تلگرام همچنان در ایران حرف اول را می زند

نکته جالبتر رشد ۹ درصدی یا ۳۶۶ میلیونی کاربران اینترنت است که حالا به عدد قابل توجه ۴.۳۹ میلیارد نفر رسیده است. به عبارت دیگر در هر روز از سال گذشته یک میلیون نفر برای اولین بار به اینترنت متصل شده اند. در همین زمان ۲۲۸ میلیون نفر به تعداد کاربران شبکه های اجتماعی اضافه شده تا تعداد آنها به ۳.۴۸ میلیارد نفر برسد. در این بین موبایل متداول ترین ابزار برای اتصال به اینترنت عنوان شده و بیشتری زمان کاربران نیز در شبکه های اجتماعی صرف می شود.

رتبه ایران در استفاده از اینترنت

وابسته ترین کشورها به اینترنت

در بخش دیگری از این گزارش نمودار وابسته ترین کشورهای دنیا به اینترنت ارائه شده که در صدر آن مردم فیلیپین با روزانه ۱۰ ساعت و ۲ دقیقه استفاده از اینترنت قرار دارند. ظاهرا این مساله در جنوب شرقی آسیا شیوع بسیاری دارد چرا که پس از برزیل به عنوان کشور دوم، تایلند با ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه و اندونزی با ۸ ساعت و ۳۶ دقیقه هم به چشم می خورند. این درحالی است که ژاپنی ها به عنوان مهد فناوری و یکی از توسعه یافته ترین کشورهای دنیا روزانه به صورت میانگین ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه از اینترنت استفاده می کنند که از میانگین جهانی ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه به مراتب کمتر است. بین ۴۰ کشور اول دنیا نامی از ایران دیده نمی شود اما امارت و ترکیه در همسایگی ما طی شبانه روز بیش از ۷ ساعت از اینترنت استفاده می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

مالیات بر خودرو‌های لوکس تعیین شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.