چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / توازن منطقه‌ای نادیده گرفته شده است
توازن منطقه‌ای نادیده گرفته شده است

استاندار خراسان رضوی:

توازن منطقه‌ای نادیده گرفته شده است

استاندار خراسان رضوی گفت: در گذشته توازن منطقه‌ای نادیده گرفته شده و این موضوع اجحافی به مناطق روستایی و کم برخوردار است.

رزم حسینی

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا رزم‌حسینی امروز ۲۱ اسفند ماه در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان جغتای که در محل مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بروکراسی پیچیده نظام اداری بر اثر طراحی سیستم اداری است و مدیران مقصر نیستند.

وی با بیان اینکه روستاها رها شده و نسبت جمعیت شهرنشینی و روستایی تغییر کرده است، عنوان کرد: خدمات زیر ساختی در روستاها تنها هزینه بوده و اقدام اساسی در مناطق روستایی برداشته نشده است.

رزم حسینی تصریح کرد: هدف انقلاب تعالی مردم است و نباید مشکل بیکاری در کشور وجود داشته باشد. روستاها محل تولید اشتغال و زندگی است و مدیران توسعه گرا برای خدمت و سازندگی به خدمت گرفته نشدند و تفکر ایجاد اشتغال بوسیله دولت اشتباه است.

استاندار خراسان رضوی افزود: دولت دیوان‌سالار باید کوچک شود، نظام اداری مانع بزرگ توسعه کشور شده است.

وی با اشاره به تجربه دوران دفاع مقدس و نقش‌آفرینی و پیشگامی فرماندهان جوان در خط مقدم گفت: باید از فرهنگ دفاع مقدس الگو گرفته شود. در آغاز دهه پنجم انقلاب نهضت فرهنگی اقتصاد مقاومتی بوسیله روحانیون، همه مردم، مسئولان و بخش خصوصی فراگیر شود و بیانیه گام دوم انقلاب رهبری توانمندسازی جوامع محلی است و با طرح مثلث اقتصادی در پی خلق ثروت هستیم.

رزم حسینی ادامه داد: خراسان رضوی با ثروت سرشار و وجود بارگاه امام رضا(ع) نباید استان دوم کشور در موضوع آسیب‌های اجتماعی باشد و این زیبنده مردم نیست.

در ادامه نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرستان جغتای محورهای مواصلاتی آن است که ۱۵۰ میلیارد ریال به تعریض و بهسازی جاده‌ها اختصاص یافته که امسال ۵۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: زیر ساخت‌های سرمایه گذاری در شهرستان جغتای فراهم شده و کارخانه سلیس با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.

حسین مقصودی، دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس ورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت: یکی از مشکلات منطقه جغتای اختلاف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با کشاورزان دیم کار است که رفع این مشکل سبب رونق کشاورزی و اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی افزود: تکمیل استخر شنای شهرستان جغتای مطالبه جوانان است که نیاز به جذب اعتبارات دارد. همچنین اراضی شمالی شهر جغتای بدون سند است و مشکلات زیادی را برای شهروندان آن فراهم کرده است.

تفاهم نامه معین اقتصاد مقاومتی در جغتای امضا شد

همچنین در این جلسه تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی بین بانک صنعت و معدن، استانداری خراسان رضوی و بخش خصوصی با هدف توسعه اقتصادی جغتای منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف توسعه شهرستان جغتای از سوی بانک صنعت و معدن به عنوان معین اقتصادی منطقه ششم استان، استانداری خراسان رضوی، نمایندگان  مردم شهرستان‌های سبزوار ،جوین، جغتای ، داورزن و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری، امام جمعه و رئیس دادگستری جغتای امضا شد. 

براین اساس ۶ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیارد تومان در حوزه‌های صنعت و  کشاورزی شهرستان جغتای اجرا می‌شود.

این اقدام در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی پیشنهادی استاندار خراسان رضوی انجام شده است.

تحقق به رویکرد دولت جهت دستیابی به عدالت اجتماعی و توازن منطقه‌ای با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی منطقه از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه برای توسعه شهرستان داورزن با الگوبرداری از طرح موفق مشابه در قلعه گنج کرمان عنوان شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.