صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا در تمامی شبیه سازی‌های جنگ جهانی سوم از روسیه و چین شکست می‌خورد
آمریکا در تمامی شبیه سازی‌های جنگ جهانی سوم از روسیه و چین شکست می‌خورد

آمریکا در تمامی شبیه سازی‌های جنگ جهانی سوم از روسیه و چین شکست می‌خورد

تحلیلگران حوزه جنگ‌های پیشرفته هشدار دادند، آمریکا در صورت بروز جنگ جهانی سوم هیچ شانسی برای پیروز شدن بر روسیه و چین نخواهد داشت.

جنگ جهانی سوم

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه دیلی میل، اندیشکده غیرانتفاعی موسوم به “رَند”(RAND) که در حوزه سیاستهای جهانی فعالیت می‌کند، اعلام کرده که چندین سناریوی شبیه‌سازی برای جنگ جهانی سوم را اغلب با پشتیبانی پنتاگون و برای سنجش آمادگی نیروهای آمریکایی در جنگ در برابر دیگر ابرقدرتهای نظامی جهان به اجرا درآورده است.

تحلیلگران اندیشکده رَند فاش کردند، آمریکا در این شبیه‌سازی‌ها و در هر سناریویی بعد از سناریوی دیگر متحمل شکستهای سنگین به رغم هزینه‌کَرد حدود یک تریلیون دلار در هر سال در حوزه ارتش و نظامی شده است و این در حالی است که در مقام مقایسه بودجه نظامی آمریکا از هر کشوری در جهان بیشتر است.

دیوید اوکمانک، یک محقق اندیشکده رَند در سخنرانی در “مرکز امنیت آمریکای جدید” گفت: در شبیه‌سازی‌های ما هنگامی که ما در برابر روسیه و چین می‌جنگیم نیروهای “آبی” مغلوب می‌شوند.

نیروهای آمریکایی معمولاً در شبیه‌سازی های مربوط به چنین جنگ‌هایی با رنگ آبی شناخته می‌شوند ونیروهای دشمن یعنی روسیه و چین با رنگ قرمز مشخص می‌شوند.

اوکمانک خاطر نشان کرد: در این سناریوها ما نیروها و تجهیزات زیادی از دست می‌دهیم و معمولاً در رسیدن به هدفمان در پیش‌گیری از هرگونه حمله دشمن شکست می‌خوریم.

براساس این گزارش، این مانورهای شبیه‌سازی شده هرچند که به صورت فرضی برگزار شده‌اند اما هشدار می‌دهند که نظم جهانی که آمریکا برای بیش از یک قرن برای دفاع از آن مبارزه کرده با خطر رو به رو است. این نبردهای شبیه سازی شده در تمامی پنج حوزه اصلی جنگ یعنی زمین، دریا، هوا، فضا و سایبری انجام شده‌اند.

براساس اعلام اندیشکده رَند، نیروهای قرمز معمولاً در این سناریوها پایگاه‌های نظامی آمریکا را با خاک یکسان می‌کنند، کشتی‌های جنگی آن را غرق می‌سازند و سیستم‌های سایبری اش را از کار می‌اندازند.

رابرت وُرک، یک معاون وزیر دفاع سابق آمریکا و متخصص با تجربه در برگزاری مانورهای جنگی شبیه‌سازی شده توضیح داد که جنگنده‌های اف – ۳۵ آمریکا اگر چه پیشرفته‌ترین جنگنده از نوع خود در جهان است اما زمانی که روی زمین قرار داشته باشد آسیب پذیر است. او خاطر نشان کرد: جنگنده اف – ۳۵ در آسمان از هر نظر برتری دارد اما روی زمین در تعداد بالا از بین می‌رود.

وُرک همچنین هشدار داد که پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر اروپا و حوزه اقیانوسیه به صورت مناسب برای مقابله با حجم آتشی که در یک جنگ تمام عیار به سمت آنها می‌آید تجهیز نشده اند.

هم وُرک و هم اوکمانک گفتند که چین در حوزه سایبری متمرکز بر نابود سازی سیستم‌های اصلی است و این شامل هدف گرفتن ماهواره‌های مخابراتی آمریکا به علاوه سیستم‌های فرماندهی و کنترل و شبکه‌های بی سیم آمریکا می‌شود. اوکمانک اظهار کرد که با این تاکتیک چین، مغز و سیستم عصبی که تمامی اجزا را به هم متصل می‌کند اگر که کاملاً از بین روند اما سرکوب می‌شوند.

وُرک هشدار داد، چینی‌ها در این سناریوها بی وقفه در تمامی سطوح به شبکه رزمی آمریکا حمله خواهند کرد و همیشه دارند این کار را تمرین می‌کنند.

وی افزود: اینها مسائلی هستند که شبیه‌سازی‌های جنگ بارها و بارها نشان می‌دهند، بنابراین ما بدون شک و تردید، نیاز به یک رویکرد جنگی جدید برای آمریکا داریم.

این ارزیابی‌های وُرک و اوکمانک مشابه با یافته‌های یک ارزیابی دیگر انجام شده از سوی کمیسیون راهبرد دفاع ملی در آمریکا در پاییز گذشته است. این کمیسیون شامل یک کمیته دو حزبی از کارشناسان انتخاب شده از سوی کنگره به منظور ارزیابی راهبرد دفاع ملی آمریکا است.

این کمیسیون در گزارش ماه نوامبر خود گفت: اگر آمریکا وارد جنگ با روسیه در بالتیک یا جنگ با چین بر سر تایوان شود آمریکایی‌ها با شکست نظامی قطعی روبه رو می‌شوند.

با این حال اندیشکده رَند می‌گوید که آمریکا با صرف ۲۴ میلیارد دلار می‌تواند این نتایج را تغییر دهد و این تنها معادل سه درصد از بودجه نظامی ۷۵۰ میلیارد دلاری مورد درخواست دونالد ترامپ برای ۲۰۲۰ است.

اوکمانک گفت: ما در ارزیابی‌های خود متوجه شدیم که ارتش آمریکا در نیروهای اصلی زمینی، هوایی و دریایی نمی‌تواند در هر سال بیشتر از ۸ میلیارد دلار روی ارتقای حوزه‌های ضروری هزینه کند واین عدد ۲۴ میلیارد دلاری مجموع سه هزینه ۸ میلیارد دلاری برای ارتقای نیروهای دریایی، زمینی و هوایی است.

وی گفت: اضافه کردن این ۲۴ میلیارد دلار به بودجه برای پنج سال آینده یک هزینه‌کرد خوب برای آماده کردن آمریکا برای جنگ جهانی سوم خواهد بود.

او پیش بینی کرد: دست کم ۱۰ تا ۲۰ سال با چنین جنگی فاصله داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.