صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / امیدواری سازمان ملل و اروپا به جمع‌آوری میلیاردها دلار در کنفرانس حمایت از سوریه

امیدواری سازمان ملل و اروپا به جمع‌آوری میلیاردها دلار در کنفرانس حمایت از سوریه

اتحادیه اروپا و سازمان ملل اعلام کردند که امیدوار هستند در سومین کنفرانس بین‌المللی "حمایت از سوریه" میلیاردها دلار جمع‌آوری شود.

اتحادیه اروپا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سومین کنفرانس بین‌المللی “حمایت از آینده سوریه و منطقه” امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و این کنفرانس سه روز به طول می‌انجامد. اتحادیه اروپا و سازمان ملل امیدوار هستند که در این کنفرانس میلیاردها دلار برای کمک به سوریه جمع آوری شده و تلاش‌های دیپلماتیک با هدف پایان دادن به جنگ هشت ساله در این کشور دوچندان شود.

نمایندگان ۸۵ کشور و سازمان از جمله روسیه، آمریکا و عربستان در سومین کنفرانس بین‌المللی “حمایت از سوریه” که به ریاست مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل از ۱۲ تا ۱۴ مارس در بروکسل برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

نظام سوریه طی سال گذشته میلادی دستاوردهای زیادی را علیه شورشیان و اعضای گروه تروریستی داعش محقق کرده و مساحت‌های گسترده‌ای از اراضی جنوب، مرکز و شمال سوریه را در کنار مناطق نزدیک به دمشق آزاد کرده است.

در همین راستا، آینده حدود ۵.۶ میلیون سوری که در خارج به سر می‌برند، همچنان در هاله‌ای از ابهام است و تعداد پناهجویان سوریه افزایش یافته و تعداد سوری‌هایی که به کمک‌های امنیتی، غذایی، سلامتی و آموزشی نیاز دارند به بیش از ۱۱.۷ میلیون تن رسیده است.

اتحادیه اروپا بر این باور است که راهکار نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد و این اتحادیه از تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به توافقی درخصوص گذار سیاسی در این کشور حمایت می‌کند.

اتحادیه اروپا یکی از بزرگترین اهداکنندگان کمک‌های بشردوستانه به سوری‌های داخل و خارج از این کشور به منظور ممانعت از مهاجرت آوارگان به اروپاست.

کنفرانس حمایت از سوریه که سال گذشته میلادی برگزار شد، ۴٫۳ میلیارد دلار جمع آوری کرد به رغم اینکه تعهدات شش میلیارد دلار بود.

کنفرانس امروز با گفت‌وگو بین سازمان‌های جامعه مدنی، سازمان‌های منطقه‌ای و انجمن‌های کمک‌رسان و کشورهای همسایه سوریه به مدت دو روز آغاز به کار می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰۰ تن در این کنفرانس شرکت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.