سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / لردگان پایلوت اجرای طرح الگوی توسعه در چهارمحال و بختیاری
لردگان پایلوت اجرای طرح الگوی توسعه در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت

لردگان پایلوت اجرای طرح الگوی توسعه در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان لردگان به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان منتخب کشور برای اجرای طرح الگوی توسعه اقتصادی انتخاب شد.

اقبال عباسی

به گزارش کسب و کار نیوز، اقبال عباسی اظهار کرد: پیرو برنامه‌ریزی‌هایی که در وزارت کشور در مسیر سیاست‌گذاری دولت انجام گرفته است، مقرر شد تا در هر استانی یک شهرستان به عنوان الگوی توسعه انتخاب شود و این طرح که بر اساس مطالعات علمی انجام می‌شود الگویی برای سایر شهرستان‌های استان باشد.

وی ادامه داد: از اوایل دوران خدمت بنده در استان این موضوع مطرح شد و وزارت کشور هم اتفاق نظر داشت که لردگان به واسطه بستر مناسب و ظرفیت‌های بیشماری که دارد منطقه مناسبی برای اجرای این طرح است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ملاک انتخاب شهرستان لردگان برای اجرای طرح الگوی توسعه را ظرفیت‌های بی‌نظیر این شهرستان دانست و گفت: این انتخاب نه به سبب محرومیت این منطقه بلکه به لحاظ ظرفیت‌های نهفته این شهرستان نظیر منابع طبیعی، آب، جنگل، صنایع دستی، محصولات ارگانیک تولید شده از سوی مردم بوده است.

عباسی تصریح کرد: موقعیت استراتژیک شهرستان لردگان که در مسیر ترانزیتی بنادر جنوبی به فلات مرکزی واقع شده و روحیه مهمان نوازی و تعاملی مردم شهرستان لردگان از دیگر عوامل مؤثر بر انتخاب این شهرستان به عنوان الگوی توسعه‌ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه نیافتگی اقتصادی شهرستان نیز مزید بر علت شد تا لردگان به عنوان شهرستان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، برخورداری از اعتبارات و امکانات دولتی و تسهیلات بنیاد مستضعفان را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: ۳۱ شهرستان منتخب اجرای این طرح در کنار برخورداری از اعتبارات عادی دولت از اعتبارات، اختیارات و امکانات مضاعف دولتی و تسهیلات بنیاد مستضعفان نیز برخوردار می‌شوند.

عباسی در پایان اظهار کرد: به عنوان خدمتگزار نه تنها از وزیر کشور، ارکان دولت، مردم و نهادهایی که در اجرای این طرح مشارکت دارند قدردانی می‎‌کنم بلکه به طور ویژه از مردم و مسئولان شهرستان لردگان تقاضا می‌شود در یک فضای صمیمی با نهایت همدلی و هم افزایی در پیشبرد بهتر این برنامه همکاری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.