صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / سوءاستفاده برخی واحدها از کمبود نیروی نظارتی محیط زیست در استان مرکزی

مدیرکل عنوان کرد:

سوءاستفاده برخی واحدها از کمبود نیروی نظارتی محیط زیست در استان مرکزی

مدیرکل سازمان محیط زیست استان مرکزی با تاکید بر اینکه بعضی از واحدها و شرکت های استان از کمبود نیروی نظارتی در استان سوءاستفاده و آمار جعلی ارائه می‌دهند، اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی به عنوان معتمد سازمان محیط زیست می تواند باری از روی دوش این سازمان بردارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا میرزایی در آئین افتتاحیه آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی استان مرکزی، با بیان اینکه تعداد واحدهایی که باید در سطح استان، پایش ها و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند زیاد هستند، گفت: از مجموع ۸ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگی که در سطح استان وجود دارد، قسمت عمده ای از آنان موظفند که خود اظهاری را بر اساس قانون انجام دهند.

وی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه های معتمد محیط زیست از سوی این سازمان برای برون سپاری قانون خود اظهاری، افزود: این آزمایشگاه ها در راستای واگذاری قسمتی از تکالیف حاکمیتی این سازمان به مردم، ایجاد شدند که نکات مثبت و منفی زیادی را به همراه داشتند. بعضا آزمایشگاه های معتمدی وجود داشتند که از اعتماد سازمان محیط زیست سوء استفاده کردند و نتایج غیراستانداردی را ارائه دادند که سازمان با آنان طبق قانون برخورد کرد.

وی با اشاره به محدویت تعداد کارشناسان در این سازمان و وجود شرکت های صوری در استان، اضافه کرد: تامین اعتبارات در حوزه محیط زیست بسیار ضعیف است و با وجود اینکه باید سازمان محیط زیست تعداد ۳۷۵ نیرو در کل استان داشته باشد، تنها ۱۰۵ نیرو در این سازمان در حال خدمت رسانی هستند و متاسفانه بعضی از واحدهای صنعتی و شرکت ها از این کمبود نیروی نظارتی سوء استفاده می کنند و آمار جعلی ارائه می دهند.

میرزایی تصریح کرد: از آن جایی که مطالبات از سازمان محیط زیست همیشه وجود دارد، ما از سازمان مدیریت استان درخواست داریم تا تجهیزات ما را به روز کنند و ابزارهای لازم را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم در حوزه اختیارات خود خدمات لازم را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم که در استان مرکزی آزمایشگاهی وجود داشته باشد که بتوانیم به نتایج کار او استناد کنیم و آمار دقیق و قابل اعتمادی را به ما ارائه دهد. هنوز ظرفیت های لازم برای اینکه بتوانیم از آزمایشگاه های داخل استان استفاده کنیم فراهم نشده است. امیدواریم که این آزمایشگاه تازه تاسیس بتواند قسمتی از باری که بر روی دوش سازمان محیط زیست قرار دارد را بردارد.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش تعداد آزمایشگاه های معتمد در استان مرکزی می توان از ظرفیت های موجود استفاده بیشتری کرد، گفت: مشکل اساسی این است که تجهیزات آزمایشگاهی به اندازه کافی در استان وجود دارد اما از آنها استفاده نمی شود و بعضا برای مدت طولانی بلااستفاده باقی می مانند. متاسفانه همخوانی و همدلی لازم بین مسئولین و مدیران آموزشی ما وجود ندارد و همین امر باعث شده است که از بسیاری از ظرفیت های استان بهره‌برداری نشود.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه باید شرایط برای جذب دانشجویان و افراد علاقمند برای کار در آزمایشگاه های معتمد تسهیل شود، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر قوانین بسیار سختگیرانه ای برای این کار در نظر گرفته شده است و نگاه های سطح پایینی به این موضوع وجود دارد. با تبلیغات کافی و تبیین جایگاه این آزمایشگاه و مجموعه جهاد دانشگاهی در استان مرکزی می توان فرصت کافی را برای جوانان ایجاد کرد تا در این حوزه به فعالیت بپردازند. امیدوارم این مجموعه تازه تاسیس پایدار بماند و در بسیاری از زمینه ها کمک حال سازمان محیط زیست باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.