صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / افزایش ۴۳ درصدی جرایم سایبری در اردبیل طی سال جاری
افزایش ۴۳ درصدی جرایم سایبری در اردبیل طی سال جاری

رئیس پلیس فتای استان خبر داد؛

افزایش ۴۳ درصدی جرایم سایبری در اردبیل طی سال جاری

رئیس پلیس فتای اردبیل از افزایش 43 درصدی جرایم سایبری در سال جاری خبر داد.

جرایم سایبری

به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ علی قهرمان طالع امروز در نشست با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری در سطح استان اردبیل تاکنون شاهد افزایش ۴۳ درصدی جرایم سایبری در سطح استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم. 

به گفته وی، در حوزه جرم‌شناسی و در راستای مقابله با آن در سال جاری وقوع جرایم سایبری ۴۳ درصد افزایش داشته، بطوری‌که شاهد ۵۳ درصدی افزایش کشفیات هستیم. 

رئیس پلیس فتای اردبیل یادآور شد: در سطح شهرستان اردبیل نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲۶ درصدی وقوع جرم هستیم، بطوری‌که کشفیات جرایم سایبری نیز امسال با افزایش ۴۹ درصدی همراه بوده است. 

سرهنگ قهرمان طالع با بیان اردبیل جزو استان‌های امن در جرایم سایبری است، ادامه داد: پلیس فتا در بحث ایجاد فرصت‌سازی و جلوگیری از فرصت‌سوزی نقش مهمی را ایفا می‌کند. 

وی با اشاره به جرایم سایبری اتفاق افتاده در استان اردبیل اضافه کرد: برداشت اینترنتی پول از حساب کاربران به صورت غیر مجاز یکی از جرایم شایع در استان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۵ درصد افزایش داشته و در این موضوع در حوزه کشفیات نیز با افزایش ۳۷۵ درصدی همراه بوده است. 

وی ادامه داد: کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و مانورهای تقلبی نیز دومین جرم در استان است که در سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش ۹۸ درصدی همراه بوده و در حوزه کشفیات نیز ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. 

 سرهنگ قهرمان طالع گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی در جهت ایجاد امنیت در فضای مجازی در خدمت هم استانی‌های عزیز است و هم استانی‌ها نیز می‌توانند با شماره تلفن ۲۱۸۲۵۷۶۵۶ هرگونه موضوعات در جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی را با فتای اردبیل در میان بگذارند. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، به گزارش کسب و کار نیوز، در حراج سر ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.