صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / معتادان متجاهر در اردبیل جمع‌آوری ‌می‌شوند/ آدامس اکشن اعتیاد آور است
معتادان متجاهر در اردبیل جمع‌آوری ‌می‌شوند/ آدامس اکشن اعتیاد آور است

یک مسئول:

معتادان متجاهر در اردبیل جمع‌آوری ‌می‌شوند/ آدامس اکشن اعتیاد آور است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: در آستانه عید نوروز و در راستای سالم‌سازی فضای جامعه، معتادان متجاهر در اردبیل جمع‌آوری می‌شوند.

معتاد

‌به گزارش کسب و کار نیوز، بهنام بهشتی در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۷ در استانداری اردبیل اظهار کرد:‌ با هماهنگی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام کردیم، به طوری‌که این طرح از ۱۳ اسفندماه شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح تنها معتادان متجاهر که در سطح شهر جلوه و سیمای شهر را مخدوش کردند،‌ دستگیری و به مکان‌های مشخص انتقال داده می‌شوند، تصریح کرد:‌ ما در قالب ماده ۱۶ و در کمپ‌ها کار نگهداری و سم‌زدایی این معتادان متجاهر را به عنوان گروه‌های ناشناس ادامه خواهیم داد که امیدواریم این امر در تمامی مناطق استان بستری را فراهم کند تا معتادان متجاهر از سطح شهر و میادین جمع‌آوری شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل پیش‌بینی کرد: تعداد معتادان متجاهر در استان اردبیل کمتر از ۲۰۰ نفر باشد اما ما در این طرح به دنبال کار تبلیغی و مانور نیستیم، بلکه سعی می‌کنیم چهره شهرها را از وجود معتادان متجاهر پاکسازی کنیم.

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در تمامی شهرستان‌ها با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستان‌ها این طرح اجرایی خواهد شد و ‌سعی می‌کنیم از ظرفیت ۹۳ مرکز درمان سرپایی معتادان و همچنین کمپ‌های موجود استفاده کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ما دو مرکز اجتماع‌محور در مشگین‌شهر و پارس‌آباد و همچنین کمپ‌های ایمان‌مدار و پرهیزمدار را در تمامی مناطق استان فعال کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا در طول سال پذیرش معتادان را برای سم‌زدایی و درمان آنها انجام دهیم.

بهشتی به آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد تا به دنبال پیگیری‌ها و پیشنهاد استاندار اردبیل برای احداث و راه‌اندازی یک اردوگاه کاردرمانی، برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به نحوی باشد تا به شکل دائمی این اردوگاه احداث و راه‌اندازی شود تا ‌بتوانیم معتادان را در آستانه درمان‌ به آنجا انتقال دهیم.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری خوب شهرداری اردبیل و سایر شهرداری‌ها در پیگیری این مسئله و راه‌اندازی اردوگاه کاردرمانی اضافه کرد: در پیشنهاد اولیه مکانی در نزدیکی نمین برای این امر در نظر گرفته شده اما با تاکید استاندار اردبیل قرار است نسبت به خرید این مکان اقدام کنیم تا با تلاش و همراهی سایر دستگاه‌ها و همچنین کمیته‌ها بتوان کارها را در حوزه مقابله، پیشگیری و درمان اعتیاد به شکل مناسب انجام داد.

بهشتی با انتقاد از رفتار رسانه ملی در تبلیغ آدامس اکشن که دارای محتوای اعتیادآور است، ادامه داد: متأسفانه صدا و سیما نسبت به تبلیغ این نوع آدامس که اعتیادآور است، اقدام کرد و به نوعی با تبلیغات منفی و گمراه‌کننده سعی می‌کند، جوانان به ویژه دانشجویان و رانندگان را به استفاده از این آدامس‌ها ترغیب کرده و به نوعی بیدار ماندن را از طریق جویدن این آدامس‌ها ترویج دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های تبلیغاتی به ویژه صدا و سیما در تبلیغات خود به نحوی عمل کنند تا مواد اعتیادآور به ویژه آدامس‌ها و برخی قرص‌ها سوژه تبلیغاتی گسترده قرار نگیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.