صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / رد احتمالی «پالرمو» یعنی تداوم تاخت‌وتازها علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران
رد احتمالی «پالرمو» یعنی تداوم تاخت‌وتازها علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران

یک عضو فراکسیون امید بیان کرد

رد احتمالی «پالرمو» یعنی تداوم تاخت‌وتازها علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: رد احتمالی «پالرمو و CFT» توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بهانه و فرصت بسیار خوبی به دست دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی برای تاخت و تاز بیشتر علیه منافع ملی کشورمان و پایمال کردن بیش از پیش حقوق حقه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل ایجاد می‌کند.

پالرمو

حمید گرمابی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «FATF چارچوب و مجموعه قوانینی است برای کار در عرصه بین‌الملل» اظهار داشت: کشورهایی که قصد دارند با سایر کشورها تبادلات و معاملات اقتصادی داشته باشند باید پایبند قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی در حوزه‌های مالی، پولشویی، تروریسم و جرائم سازمان یافته باشند.

وی گفت: ساختار FATF شباهت بسیار زیادی به ساختار و کارکرد سازمان ملل متحد و شورای امنیت دارد. همانطور که نسبت به برخی قطعنامه‌های سازمان ملل و بسیاری از عملکردها و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل نظر مخالف داشته‌ایم و در اکثر مواقع کشورهایی ریاست آن را بر عهده داشته‌اند که با جمهوری اسلامی ایران میانه خوبی نداشته‌اند اما هرگز به این فکر نکردیم که از عضویت این سازمان خارج شویم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: برای پیشگیری از گرفتار شدن در دامن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در روابط مالی بین‌الملل و به حداقل رسیدن موانع و فرآیندهای دست و پاگیر در تبادلات مالی و اقتصادی با کشورهای هم‌پیمان و دوست و حتی کشورهای غیردوست، پیوستن کشورمان به گروه ویژه اقدام مالی لازم و بلکه ضروری است.

گرمابی در واکنش به مخالفت پیوستن ایران به FATF به دلیل حضور آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان و اعمال نظر این کشورها، گفت: مخالفان پیوستن کشورمان به این گروه مالی توجه داشته باشند که همانطور که در سازمان ملل، آمریکا و برخی همپیمانانش بر برخی امور این سازمان تسلط دارند، اما جمهوری اسلامی ایران هرگز زیر بار تصمیمات و قطعنامه‌های غیرمنصفانه و ظالمانه آن نرفته است به همین ترتیب می‌توان همین رویه را در پیوستن به گروه ویژه مالی در نظر داشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به نظر بنده ساختار و عملکرد سازمان ملل از این حیث شباهت بسیار زیادی به ساختار FATF دارد اما همواره با هوشمندی و استقامت توانستیم از موقعیت بین‌المللی این سازمان به نفع کشورمان استفاده کنیم و جهان را تحت‌الشعاع دیدگاه‌ها و نظرات خومان قرار دهیم و با این کار به دست دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی، بهانه ندادیم تا مثلاً به بهانه نپیوستن ایران به این سازمان، فرصت دفاع از منافع و مصالح ملی‌مان از دست برود.

این عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: ایران می‌تواند با حفظ مصالح و منافع ملی اعلام شده به FATF بپیوندد البته نباید فراموش کرد که رد پالرمو و CFT توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بهانه و فرصت بسیار خوبی را به دست دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی برای تاخت و تاز بیشتر علیه منافع ملی کشورمان و پایمال کردن حقوق حقه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.