به گزارش کسب و کار نیوز، ابوالقاسم شیرازی با بیان این مطلب گفت: امسال از نمایشگاه فروش بهاره استقبالی توسط اعضاء نشده ولی برای طرح فروش فوق العاده، دو هزار واحد از میان متقاضیان اقدام به عرضه پوشاک ایرانی در چهارچوب طرح فروش فوق العاده خواهند کرد. وی با اشاره به سهم کمتر از ۳۰ درصد بازار از پوشاک وارداتی ( اعم از قاچاق یا واردات قانونی)افزود: از دلایل افزایش سهم پوشاک تولید داخلی در بازار، می توان به افزایش نرخ ارز، حمایت از کالای ایرانی، اقبال مردم به سمت کالای تولید داخلی، برخورد با پوشاک قاچاق در سطح عرضه، همت والای تولید کنندگان داخلی در افزایش کیفیت علیرغم مشکلات فراوان اشاره کرد.
شیرازی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده، انواع عوارض دولتی و کمبود مواد اولیه از مهمترین مشکلات فعالان حوزه پوشاک است.رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار عضو تحت پوشش اتحادیه، اظهار داشت: از این تعداد ۵ هزار واحد تولیدی و ۱۲ هزار واحد فعال در حوزه توزیع هستند.
ابوالقاسم شیرازی در خصوص مزایای طرح فروش فوق العاده نسبت به نمایشگاه فروش بهاره توضیح داد: خدمات پس از فروش، حذف رفت و آمد اضافه و کاهش ترافیک، عرضه کالای روز، مرغوب و شناسنامه دار و متناسب با سلیقه منطقه محل فعالیت واحد صنفی و خریداران از نظر کیفیت و قیمت، حذف هزینه های مضاعف تولید کننده برای گرفتن غرفه در نمایشگاه از مهمترین مزایای طرح فروش فوق العاده نسبت به نمایشگاه های فروش است.وی عملکرد کمیته تأمین مواد اولیه پوشاک را مفید و مؤثر ارزیابی کرد و افزود: عملکرد این کمیته نقش مهمی در تنظیم بازار باتوزیع مناسب مواد اولیه (خرج کار) داشته است.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران:
طرح فروش فوق العاده پوشاک از ۱۵ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین انجام می شود
رئیس اتحادیه پوشاک تهران از انجام طرح فروش فوق العاده پوشاک از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین با حضور واحدهای منتخب خبر داد.