صفحه اصلی / استان ها / کرمان / تمام جاده‌ها تحت پوشش سامانه کنترل سرعت

تمام جاده‌ها تحت پوشش سامانه کنترل سرعت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: برنامه‌ریزی در استان به گونه‌ای پیش‌بینی شده که 113 مجتمع خدمات رفاهی در صورت موافقت اصولی در سطح استان کرمان فعال خواهند شد که اگر این تعداد تا ایام نوروز به بهره‌برداری برسند رتبه استان از هفتم به رتبه‌های بالاتری ارتقا پیدا خواهد کرد.

پلیس راه کنترل سرعت رانندگی

به گزارش کسب و کار نیوز، “سید علی سیدعلیخانی” پیش از ظهر امروز ۱۸ اسفندماه در نشست خبری با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و با اشاره به تمهیدات این اداره کل در این ایام گفت: استان کرمان هر ساله در ایام نوروز محل عبور و مقصد گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

وی با اشاره به افزایش حدود ۱۵ درصد سفرها در جاده‌های استان کرمان در ایام نوروز سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در نوروز سال گذشته حدود سه میلیون نفر به استان کرمان سفر کرده‌ بودند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این مطلب که برنامه‌ریزی لازم برای ایام نوروز در بخش‌های حمل ونقل مسافر، راهداری و کیفی جاده‌ها، کنترل، نظارت و خدمات جاده‌ای انجام شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون از طریق پایانه‌های مسافربری بیش از ۴٫۵ میلیون مسافر در استان کرمان جابجا شده‌اند.

وی تشکیل کمیته منظم حمل و نقل، هماهنگی با شرکت ملی نفت برای تامین سوخت خودروها، پاسخگوی کارکنان این اداراه در هفت پایانه مسافربری در سطح استان و رسیدگی به پیشنهادات و شکایات مسافران، نظارت مستمر بر حمل و نقل به وسیله گشت جاده‌ای و … را از جمله اقدامات این اداره کل برای حمل و نقل در ایام نوروز برشمرد و عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای پیش خرید بلیت سفرهای نوروزی از طریق اینترنت و حضوری انجام که خرید بلیت از ۱۲ اسفندماه آغاز شده است.

علیخانی راهداری و ارتقای کیفی جاده‌ها از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و بیان کرد: با شروع سفرهای نوروزی ارتقاء ایمنی و رفع مشکلات راه‌ها انجام می‌شود ضمن آنکه در این ایام ۵۵ تیم راهداری تجهیز خواهند شد ضمن آنکه ۱۴۲ دستگاه سبک و سنگین با ۲۴۰ راهدار در این راهدارخانه‌ها برای خدمت رسانی به مسافرین حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: تجدید خط کشی‌های راه های مواصلاتی در سطح استان برای ایام نوروز، ترمیم تابلوهای انتظامی و اخطاری، نصب تابلو فسفری در ۵۵ نقطه حادثه خیز استان، نصب گاردریل‌های بتنی در مناطق کوهستانی، ایجاد شیارهای لرزاننده راه برای جلوگیری از انحراف خودروها در هنگام خواب آلودگی رانندگان، نصب ۶۵ دستگاه چراغ پلیس مجازی، استقرار گشت صیانت از حریم با همکاری نیروی انتظامی، ترمیم رویه‌های آسفالت و ۱۲۵ کیلومتر روکش آسفالت در نوروز امسال و تهیه بنرهای هشدار دهنده از جمله اقدامات این اداره کل در ایام تعطیل نوروز ۹۸ خواهد بود.

سیدعلیخانی از اصلاح ۱۹ نقطه پرحادثه استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و بیان کرد: رانندگان و شهروندان می توانند از طریق گرفتن سامانه ۱۴۱ از  و آخرین اطلاعات جوی و محدودیت‌های ترافیکی سطح کشور و استان کرمان اطلاع یابند و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۳۴۱نیز به گزارشات و شکایات مردم پاسخ و رسیدگی خواهد داد.

وی یکی از دلایل بالا بودن تصادفات استان را کویری بودن این ناحیه از کشور دانست و بیان کرد: ۱۰۲ سامانه کنترل سرعت در جاده‌های اصلی استان نصب شده است که تقریبا همه جاده های استان را پوشش می‌دهند، همچنین در ۲۲ نقطه از نقاط مهم جاده‌های اصلی استان دوربین های نظارتی نصب شده است.

مدیر کل راهداری استان کرمان با بیان این مطلب که ۱۴ سامانه تابلو متغیر داریم که از این حیث رتبه اول کشوری را این استان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ۱۱۳ مجتمع خدمات رفاهی خواهیم داشت که اگر این تعداد تا ایام نوروز به بهره‌برداری برسد رتبه استان از هفتم به رتبه های بالاتر خواهد رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ایام نوروز امسال حدود ۲۴ هزار و ۳۵ سفر در استان صورت گرفته که ۱۹ هزار و ۲۰۰ آن سفر درون استانی بوده است که از این سفرها حدود ۱۴۳ هزار و ۲۳۲ مسافر در درون استان و ۷۷ هزار و ۲۶۸ مسافر برون استانی جابجا شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.