صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای ایجاد شعور معنوی مورد نظر مقام رهبری تلاش کنند

موسوی‌لارگانی:

دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای ایجاد شعور معنوی مورد نظر مقام رهبری تلاش کنند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم اهتمام به دو مبحث شعورمعنوی و وجدان اخلاقی در جامعه که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان مورد اشاره قرار گرفته است، گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید برای اجرایی شدن شعور معنوی مورد نظر مقام رهبری تلاش کنند.

ناصر موسوی لارگانی

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دو مبحث شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: اگر جوانان ما با معنویات و با احکام دینی آشنا شوند و ارتباط با قرآن و معنویات و خاندان عصمت و طهارت را با استفاده از نهج البلاغه و نهج الفصاحه مورد توجه قرار دهند به این شعور معنوی دست پیدا می کنند و موجب پیشرفت این شعور می‌شوند.

وی افزود: اهتمام به این مهم می تواند از لحاظ معنوی و اخلاقی ما را غنی کند، این موضوع حاصل نی‌شود مگر اینکه از وجود روحانیون و اساتید دانشگاه که در این رشته تخصص دارند و منبریان جلسات معنوی استفاده شود تا در این راستا خواسته مقام معظم رهبری حاصل شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه «مکتب اسلامی بهترین مکتب ها برای دست پیدا کردن به وجدان اخلاقی و شعور معنوی است»، تصریح کرد: در ضمیر جوانان ما توجه برای دستیابی به شعور معنوی و اخلاقیات وجود دارد، دانشگاه های ما و حوزه های علمیه باید در این زمینه برنامه ریزی کنند تا خواسته مقام معظم رهبری در بیانیه مهم گام دوم محقق شود. یکی از راه های تحقق این مهم یعنی بیانات مقام معظم رهبری، دست پیدا کردن به اخلاق معنوی است.

موسوی‌لارگانی عنوان کرد: حوزه های علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان وظیفه سنگینی در این حوزه بر عهده دارند، در حوزه وزارت ورزش به موضوع ورزش به صورت پررنگ توجه شده است ولی قسمت جوانان مغفول مانده است، در گذشته و همچنین امروزه از زمانی که دو سازمان ورزش و جوانان به یک وزارتخانه تبدیل شدند شاهد افول برنامه ریزی برای جوانان هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.