صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / رئیس اسکودا:وکلا تعهدات صنفی را فدای مسایل حاشیه‌ای نکنند
رئیس اسکودا:وکلا تعهدات صنفی را فدای مسایل حاشیه‌ای نکنند

رئیس اسکودا:وکلا تعهدات صنفی را فدای مسایل حاشیه‌ای نکنند

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران گفت: وکلا نباید تعهدات صنفی و کاری خود را فدای برخی از مسائل حاشیه‌ای و سیاسی کنند و یا بخواهند استقلال وکالت را مخدوش و زیر سوال ببرند.

مرتضی شهبازی نیا

به گزارش کسب و کار نیوز، شهبازی‌نیا در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در اردبیل با بیان اینکه استقلال وکیل حق اساسی است که در قانون اساسی دسترسی به وکیل مستقل یکی از حق و حقوق واقعی ملت مطرح شده است، اظهار کرد: در قانون حق دادخواهی و دسترسی به وکیل مستقل تصریح شده است و وظیفه وکیل است تا در کنار قضات با استقلال تمام به اجرای احکام الهی و حدود و برپایی عدل و عدالت رفتار کند.

وی خاطرنشان کرد: یک کشور در مسیر توسعه خود نیازمند حاکمیت قانون است و در کنار دستگاه قضائی مستقل و وکیل مستقل است که کارها به شکل شایسته به پیش می‌رود و این امر بدون نهاد مستقلی همچون قوه قضائیه، قاضی و وکیل مستقل امکان اجرا و عملیاتی شدن پیدا نمی‌کند.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: ما همچنان بر استقلال نهاد وکالت تاکید داریم تا بدون تبعیض کارها به پیش برود و خوشحال هستیم که در کنار وکالت مشاوره‌هایی نیز از سوی همکاران ما برای پیشبرد امور ارائه می‌شود.

شهبازی‌نیا بیان کرد: دولت در بودجه سال آینده رقمی را برای وکالت‌های معاضدتی و تسخیری در نظر گرفته است که امیدواریم این حرکت اولیه و امیدبخش در سال‌های آینده تداوم یابد تا از محل ردیف اعتبارات که دولت و مجلس مصوب خواهد کرد رقمی برای این نوع وکالت‌ها در نظر گرفته و پرداخت شود.

وی افزود: هر چند وکلای ما با مشکلات معیشتی روبرو هستند اما همچنان انتظار داریم در این شرایط سخت اقتصادی مردم، وکلا شرایط مردم را مراعات کرده و به تناسب توان مالی آنها در ارائه خدمات وکالت و مشورت کمک‌کار آنها باشند.

مشاور رئیس جمهور خطاب به وکلای جوان گفت: جوانانی که از امروز ردای وکالت را بر تن می‌کنند باید متوجه مسئولیت خطیر خود در امانتداری و جلب اعتماد مردم باشند و یقین داشته باشند که وکلا قدرت را از میز نمی‌گیرند بلکه از قانونی می‌گیرند که برای آنها قوت و قدرت می‌باشد.

شهبازی‌نیا توجه به تعهدات صنفی، تاکید بر اخلاق‌مداری و توجه به روحیه انصاف و عدالت را به وکلای جوان یادآور شد و تصریح کرد: بالاتر از منافع شخصی باید منافع ملی و عمومی مردم در وکالت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کانون وکلا تمام هزینه‌های خود را از حق عضویت دریافت می‌کند به طوری که ما حتی در دو سال مرحله کارآموزی به شکل رایگان به این افراد خدمات آموزشی ارائه می‌کنیم در حالی که نظیر آن را در هیچ مجموعه دانشگاهی و حتی نهاد اجرایی شاهد نیستیم.

رئیس اسکودا خاطرنشان کرد: بدون لطمه وارد کردن به استقلال قضات وکلا باید با اخلاق حرفه‌ای خود از موکلانشان دفاع کنند و تلاشی را انجام دهند تا در بهترین فضا و سالم‌ترین شرایط امر وکالت و قضاوت به انجام رسیده و مردم به حق و حقوق خود دست یابند.

انتهای پیام / ‏

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.