صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / افزایش سرعت وزش باد و تلاطم دریا در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز
افزایش سرعت وزش باد و تلاطم دریا در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان خبر داد:

افزایش سرعت وزش باد و تلاطم دریا در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از افزایش سرعت وزش باد و متلاطم شدن دریا در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز در ساعات بعداز ظهر امروز (17 اسفند)، خبر داد.

تلاطم دریا

به گزارش کسب و کار نیوز، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: وزش بادهای غربی برروی خلیج فارس و تنگه هرمز سبب تلاطم دریا در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز (جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، قشم، هنگام، هرمز و لارک، سیریک، کلاهی) خواهد شد.

مجتبی حمزه‌نژاد افزود: سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر تا ۳۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که ارتفاع موج در این ساعات تا یک متر می‌رسد.

وی با بیان این‌که توصیه می‌شود در این مدت تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها صورت پذیرد، اضافه کرد: فردا شنبه نیز با افزایش وزش بادهای غربی در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد به بالای ۴۰ کیلومتر و ارتفاع امواج تا یک متر و نیم می‌رسد و دریا در مناطق مختلف استان مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود از فردا شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد بویژه در ساعات بعدازظهر و شب خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها در بنادر استان صورت پذیرد.

حمزه نژاد در پایان خاطرنشان کرد: از نظر دمایی امروز نوسانات دمایی در استان تغییرات چندانی نخواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.