صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ۹۹ درصد از اعتبارات آموزش و پرورش، صرف پرداخت حقوق می‌شود
۹۹ درصد از اعتبارات آموزش و پرورش، صرف پرداخت حقوق می‌شود

وزیر آموزش و پرورش:

۹۹ درصد از اعتبارات آموزش و پرورش، صرف پرداخت حقوق می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: 99 درصد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود.

نشست

به گزارش کسب و کار نیوز، سید محمد بطحائی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش قم در تالار امام جواد (ع) در استانداری قم با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ای عنوان کرد: کشور در شرایط خطیری از نظر اقتصادی قرار دارد چرا که دشمن، معیشت و اقتصاد مردم را مورد هدف قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: جنگ اقتصادی یکی از شگردهای دشمن است که بدون خونریزی شرایط بدی را به کشور ما تحمیل کند.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال منافع خود و کسب قدرت است، آنها با کوچک‌ترین غفلت به میدان می آیند و وقتی در این جنگ وارد می‌شوند هیچ گونه رحمی ندارند.

بطحائی بیان کرد: در این شرایط وضعیت معیشت معلمان و افرادی که دارای حقوق ثابت هستند نیز دشوار است و ما باید به گونه‌ای مدیریت کنیم تا معیشت آنها بهتر شود و دشمن از این بخش، راه ورود را باز نکند. اگر چه معلمان در وضعیت خطیر اقتصادی قرار دارند اما تعلیم و تربیت دانش آموزان را یکی از رسالت‌های مهم خود می‌دانند. شرایط اقتصادی موجب پایین آمدن آستانه تحمل و صبر مردم شده است و باید زمینه‌ای را فراهم کرد تا با اصلاح فرآیندها، والدین مراجعات کمتری به مدارس داشته باشند.

وی عنوان کرد: در جهت تسهیل امور، بخشی از اختیارات وزارت به آموزش و پرورش استان قم تفویض شده است.

بطحائی اظهار کرد: مدرسه بهترین فضا در جهت فرهنگ سازی است و زمانی که دانش آموزان فارغ التحصیل می‌شوند نمی‌توان در فرهنگ سازی موفقیتی داشت از این رو الویت در فرهنگ سازی در سطح مدارس است.

وی بیان کرد: باید به دنبال تحرک و پویایی در مدارس باشیم زیرا وقتی برای دانش آموزان تحرکی وجود نداشته باشد تاب آوری آنها کم خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: در سال ۹۷ اعتبارات عمرانی با رشد سه برابری همراه بود که نشان دهنده اهتمام دولت نسبت به رفع مشکلات است ضمن اینکه در بودجه سال ۹۸ نیز رشد ۳ برابری در اعتبارات عمرانی دیده می‌شود.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم در کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری است وگرنه با این روند تا ۹ سال آینده تمامی بودجه‌های کشور، صرف آموزش و پرورش خواهد شد.

بطحائی در بخش دیگری بیان کرد: ۹۹ درصد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود در حالی که فرهنگیان رضایتی از حقوق خود ندارند، اما در ورود به کلاس، مشکلات را از یاد می‌برند.

وی افزود: در طول دو سال گذشته دولت و مجلس بالاترین معوقات معلمان را پرداخت کرده است و تلاش می‌شود سایر معوقات نیز به موقع پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز مدارس نیز با بحران محرومیت مواجه هستند و کمبود زیادی در رابطه با امکانات وجود دارد، مدارس نیز در مدت ۱۲ سال، ایمن سازی می‌شوند.

وی تصریح کرد: ایمن سازی بخاری‌های مدارس در استان قم نیاز به ۵۷ میلیارد تومان اعتبار دارد که از منابع استانی مبلع ۲۷ میلیارد تومان تخصیص یافته و وزارت نیز ۳۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.