صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / ۳۰ سال رشد اقتصادی مثبت استرالیا
۳۰ سال رشد اقتصادی مثبت استرالیا

۳۰ سال رشد اقتصادی مثبت استرالیا

موسسه "آکسفورد اکونومیکس" اعلام کرد با تداوم رشد مثبت اقتصادی تا ۲ سال آینده، این کشور به زودی سه دهه رشد اقتصادی مثبت متوالی را جشن خواهد گرفت.

استرالیا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فایننشیال ریویو، در شرایطی که احتمال وقوع رکود در اقتصاد جهانی تا دو سال آینده حدود ۲۵ درصد ارزیابی می‌شود، نتایج مطالعات ۷۸ اقتصاد دان مؤسسه آکسفورد اکونومیکس نشان می‌دهد اقتصاد استرالیا در دو سال آینده نیز رشد اقتصادی مثبت خواهد داشت.

گابریل استرن، مدیر بخش اقتصاد کلان این مؤسسه گفت: اقتصاد استرالیا از دهه ۱۹۹۰ دارای یک دوره با ثبات و کم تلاطم اقتصادی شد، یعنی زمانی که در نیمی از کشورهای عضو گروه ۷، شاهد شرایط نابسامانی بودیم، اقتصاد استرالیا موفق شده است به کمک سیاست‌گذاری مناسب، کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و نیروی کار منعطف‌تر، از شرایط سخت سال‌های اخیر جان سالم به در برد.

در عین حال هم صندوق بین‌المللی پول و هم بانک مرکزی استرالیا به دولت این کشور هشدار داده‌اند که حفظ انضباط مالی برای حفظ رشد اقتصادی ضروری است، چرا که نرخ بهره پایین فعلی نتوانسته است آن طور که انتظار می‌رفت به گسترش فعالیت‌های اقتصادی منجر شود.

در گزارشی که پیش‌تر توسط صندوق بین‌المللی پول منتشر شده بود، رشد اقتصادی استرالیا در سال جاری ۲.۷ درصد پیش‌بینی شده بود. به گفته این نهاد بین‌المللی، رشد اقتصادی این کشور در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با ۰.۱ درصد کاهش به ۲.۶ درصد خواهد رسید. همچنین رشد سرمایه‌گذاری از ۲.۸ درصد در سال جاری به ۲.۴ درصد در سال ۲۰۲۰ و ۲ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش خواهد یافت.

سطح تولید ناخالص داخلی استرالیا برای این سه سال حدود دو تریلیون دلار استرالیا برآورد شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.