صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / وزارت کشور بیانیه «گام دوم انقلاب» را نقشه راه خود می‌داند

وزارت کشور بیانیه «گام دوم انقلاب» را نقشه راه خود می‌داند

در بیانیه پایانی همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری تاکید شد که وزارت کشور بیانیه «گام دوم انقلاب» نقشه راه خود دانسته و تحقق آن را در دستور کار قرار داده و متعهدانه به اجرای آن پایبند خواهیم بود.

وزارت کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین سلام و درود به انبیا الهی به ویژه خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص) و درود بی پایان به روح بلند و ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و ارواح تابناک و مطهر شهدا و با آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای سکاندار کشتی انقلاب مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه ای و با آرزوی موفقیت و سربلندی و پیروزی برای دولت تدبیر و امید، ریاست محترم جمهور و تمامی خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

ستایش و سپاس خداوندی را که در این برهه از زمان به ما توفیق خدمت به بهترین بندگان خویش عطا فرمود و ما را از نعمت خدمت در سایه نظامی مقدس و بیمه شده با خون پاک شهیدان و سربلند و مقتدر در سایه رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حضور و حمایت گسترده مردمانی انقلابی و خداجو برخوردار ساخت.

بی شک، گذشت چهل سال پرفراز و نشیب اما پرافتخار از عمر انقلاب، نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که با فتح قله‌های موفقیت و پیشرفت و کسب نشانه‌های افتخار و عزت و برتری و درجاتی از پیشرفت در زمینه‌های مختلف از جمله علم و تکنولوژی، صنایع و معادن کشاورزی، سلول‌های بنیادین، تجهیزات دفاعی و سایر علوم و فنون پیشرفته، امروز مسیری روشن و امید بخش را فراروی مدیران، خدمتگزاران و کارگزاران نظام قرار داده است تا با الهام از مشی انقلابی‌گری و اعتقاد به استقلال و آزادی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان، هم چنان پرشتاب برای رسیدن به قله‌های رفیع عزت و سربلندی کوشش نمایند و این مسیر را مقتدرانه بپیمایند.

اینک که با تدابیر عالمانه و نگاه جامع محور و اعتقاد به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درون سازمانی وزیر محترم کشور جناب آقای دکتر رحمانی فضلی توفیق پیدا کردیم تا به بهانه برگزاری همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری گردهم آییم و اندیشه‌ها، تجارب و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذاریم بیش از هرزمانی با درک شرایط درونی کشور و مسائل به وجود آمده در حوزه بین الملل و نیز تهدیدات، تحریم‌ها و دشمنی‌های ظالمانه معاندین و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر این عقیده مصمم گشته ایم تا تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای منویات ریاست محترم جمهوری و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و در راستای هدایت‌ها و فرماندهی وزیر محترم کشور عزم خود را جزم نموده و به آن چه که در این همایش به عنوان چراغ راه ادامه مسیر و انجام وظایف در اختیارمان قرار گرفته است و در ادامه به آنها اشاره می‌شود، جامه عمل بپوشانیم:

۱. توسعه و تقویت نشاط و آرامش سیاسی، تقویت انسجام و همبستگی دینی و ملی، قانونمداری، شایسته سالاری و تخصص گرایی، توسعه و تقویت نقش نهادهای مدنی در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری، تلاش برای تحقق مؤلفه‌های حقوق شهروندی و ایجاد ارتباط و حضور فعال در مجامع و محافل عمومی و تعامل با عوامل تأثیرگذار در منطقه و استفاده از ظرفیت آنان، تلاش برای ایجاد فضای مناسب جهت حضور حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خویش و کشور که نمود واقعی آن در انتخابات پیش رو ممکن و میسور می‌گردد و اهتمام به برگزاری انتخابات‌های قانونمند و صیانت از آرا مردم و تلاش برای ارتقا سطح و جایگاه واقعی مناطق برای ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به آنان در حوزه وظایف و مسئولیت‌های سیاسی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و متعهدانه به انجام آنها پایبندیم.

۲. برنامه‌ریزی و تلاش برای افزایش نشاط و شادابی اجتماعی، اولویت دادن به مسائل اجتماعی و فرهنگی و تلاش برای تبدیل آن به گفتمان غالب و باور عمومی و ملی و دیدبانی اجتماعی، توجه ویژه به موضوع حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، توجه به توان و ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، استفاده علمی از جایگاه گروه‌های مرجع و شخصیت‌های اثرگذار و جلب مشارکت عمومی از طریق توجه به گروه‌های مختلف اجتماعی برای مدیریت مسائل اجتماعی، از اهم برنامه‌های حوزه مدیریتی خود می‌دانیم و در این راستا تمامی توان خود را برای افزایش اعتماد عمومی و ایجاد انگیزه برای حضور فعالانه اقشار مختلف مردم به کار خواهیم گرفت.

۳. صیانت و حراست از شخصیت حقیقی و حقوقی خود و سازمان تحت مدیریت و مجموعه همکاران را وظیفه خود می‌دانیم و ضمن توجه به این موضوع مهم و رعایت حقوق بیت المال و نیز حفظ حرمت، کرامت و حقوق قانونی اربابان رجوع پایبند خواهیم بود.

۴. اکنون که دشمنان قسم خورده این آب و خاک و این نظام مقدس پس از یأس و نومیدی از راه اندازی جنگ نظامی علیه این کشور، تهدیدات و دشمنی‌های خود را در قالب جنگ اقتصادی و ناجوانمردانه بر مردم عزیز و کشورمان تحمیل نموده‌اند، با اعتقاد به این که ایران اسلامی سرشار از منابع فراوانی است و در کنار آن از استعدادها و توانمندی‌های ارزشمندی در زمینه نیروی انسانی و نیز سرمایه‌های اجتماعی برخوردار است، ضمن تلاش برای شناسایی و ایجاد فرصت‌های جدید و مناسب برای سرمایه گذاری، از هیچ کوششی برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی و محلی برای رفع موانع تولید و حل مشکلات اقتصادی و رونق فضای کسب و کار دریغ نخواهیم نمود.

۵. امنیت یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در طی سال‌های گذشته است که از این بابت کشور و مردم ما هزینه‌های بسیار سنگین و فراوان از جمله تقدیم هزاران شهید را پرداخت نموده است. تلاش برای رصد رویدادها و رخدادها در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی و تجزیه و تحلیل آن برای شناسایی زمینه‌های نفوذ دشمن و دست اندازی آنان به منافع ملی و آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی که می‌تواند نعمت بزرگ امنیت را خدشه دار نماید و نیز هوشیاری و دقت در مدیریت این فضا را از وظایف اصلی خود می‌دانیم و مقتدرانه و با به کار گیری تمامی ظرفیت‌های قانونی و ظرفیت عظیم مردم آگاه و هوشیار، در حفظ و حراست از آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

۶. عمران و آبادانی شهرها و روستاها و ایجاد زیرساخت‌ها و امکاناتی که بتواند زندگی راحت و رفاه هموطنان عزیز را فراهم نموده و یکی از اهداف اصلی انقلاب که همانا حفظ کرامت، حرمت و جایگاه واقعی مردم را محقق نماید از جمله اقداماتی است که باید با بهره‌گیری از توان مدیریتی، علمی و مالی دولت و نیز سرمایه‌های بخش خصوصی به خوبی برنامه‌ریزی و مدیریت شود. با علم و آگاهی از نیازها و مطالبات مردم و توان موجود در سطح کشور، خود را موظف و متعهد به تلاش برای ساختن ایرانی آباد و رو به توسعه و پیشرفت می‌دانیم.

۷. اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم را از آن چه که از سوی دولت برای خدمت به آنان انجام می‌شود، به عنوان یک حق مسلم و دو سویه دولت و مردم، وظیفه خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم تا با یک برنامه مدون و عالمانه و ایجاد شبکه‌های اطلاع رسانی مناسب، ضمن شنیدن درخواست‌ها، نیازها و مطالبات مردم، اقدامات مؤثر و خدمات ارزشمند دولت را با اعتقاد به افزایش اعتماد عمومی و نشاط اجتماعی به اطلاع عموم برسانیم.

۸. ضمن قدردانی از ابتکار عمل وزارت کشور در برگزاری این دوره از همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری سراسر کشور مبنی بر تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای مطرح شدن نظرات فرمانداران و ایجاد زمینه مشارکت در تصمیم‌گیری‌های وزارت کشور، بدین وسیله ضمن تقاضا برای صدور دستور صریح مقام عالی وزارت برای پیگیری و انجام مطالبات فرمانداران در حد مقدورات وزارت، خود را موظف به اجرای مصوبات کمیسیون‌های همایش برای انجام هرچه بهتر وظایف و مسئولیت‌های خود می‌دانیم.

۸. در پایان و در آغازین روزهای ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی و به تبعیت از رهبر عزیز و فرزانه انقلاب، بیانیه «گام دوم انقلاب» را که معظم له آن را خطاب به ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان صادر و ابلاغ فرموداند، نقشه راه وزارت کشور دانسته و تحقق آن را در دستور کار قرار داده و متعهدانه به اجرای آن پایبند خواهیم بود.

والسلام علیکم و رحمت اله و برکاته
۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷
همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشور سراسر کشور»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.