صفحه اصلی / استان ها / قم / مشکلات دریاچه نمک باید به صورت جامع بررسی شود
مشکلات دریاچه نمک باید به صورت جامع بررسی شود

استاندار قم:

مشکلات دریاچه نمک باید به صورت جامع بررسی شود

‌استاندار قم گفت: مشکلات دریاچه نمک گستره بسیار زیادی دارد و استان‌های مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از همین جهت باید مشکلات زیست محیطی این دریاچه به صورت جامع بررسی شود.

دریاچه نمک

‌به گزارش کسب و کار نیوز، بهرام سرمست صبح امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار در سالن جلسات استانداری قم عنوان کرد: استانداری قم از سرمایه گذارانی که در موضوعات مونوریل، مترو و حل مشکل دریاچه نمک حاضر به سرمایه گذاری باشد، استقبال می‌کند ولی به نظر می‌رسد صحبت یکی از نمایندگان قم در مجلس، در خصوص جذب سرمایه گذار اجرایی نباشد و سنگ بزرگ علامت نزدن است.

وی ادامه داد: مشکلات دریاچه نمک گستره بسیار زیادی دارد و استان‌های مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از همین جهت باید مشکلات زیست محیطی این دریاچه به صورت جامع و مشترک با ۹ استان مرکزی که در معرض بحران‌های دریاچه نمک هستند، بررسی شود و کمیته مشترکی برای حل این معضل تشکیل شود.

استاندار قم بیان کرد: وجود بسیار زیاد موتورسیکلت در استان قم باعث ایجاد یک معضل زیست محیطی شده است و آلایندگی بسیاری ایجاد می‌کند که باید برای این معضل فکر اساسی بشود.

در این جلسه، محسن بهشتی معاون فنی و عمرانی استانداری قم نیز تصریح کرد: بالغ بر ۶۵ درصد از مساحت استان قم در معرض بیابانی شدن و تبدیل به کانون گرد و غبار قرار دارد که باید به این موضوع توجه ویژه شود و از ایجاد یک برحان بزرگ جلوگیری شود.

وی گفت: مشکلات دریاچه نمک به تازگی ایجاد شده است و باید از اکنون فکری به حال آن کرد و اگر به آن توجه نشود، مانند دریاچه ارومیه در آینده نیاز به تخصیص اعتبارات بسیار بیشتری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.