صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / رحمانی فضلی: سال ۹۸ سال سختی نیست
رحمانی فضلی: سال ۹۸ سال سختی نیست

برگزاری اختتامیه همایش فرمانداران سراسر کشور

رحمانی فضلی: سال ۹۸ سال سختی نیست

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همواره منافع ملی و مصلحت عمومی را در نظر بگیرید و صادقانه عمل کنید، گفت: مرز ما قانون است و نباید ذره ای از قانون و اصولمان عقب نشینی کنیم.

وزیر کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر فضلی وزیر کشور در همایش فرمانداران سراسر کشور که صبح پنجشنبه در محل وزارت کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات برگزارکنندگان این همایش و حضور فرمانداران از اقصی نقاط کشور در این برنامه، گفت: در ذیل این همایش جلسات خوبی برگزار شد با مشارکت فرمانداران مطالب مختلف مطرح و تصمیم گیری شده است که می تواند هم برای کسانی که در فرایند تصمیم گیری و در مقام اجرا هستند و هم کسانی که در صف متولی سیاست گذاری، هماهنگی و نظارت هستند، الگوی خوبی باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه برخلاف گمانه زنی‌های برخی افراد، سال آینده سال سختی نخواهد بود، گفت: سال ۹۸ چه فرقی با امسال خواهد داشت که بگوییم سخت تر است؟ القائاتی صورت می گیرد و شرایطی را ترسیم می کنیم که آنهایی که ضعیف هستند خدایی نکرده منفعل شوند و آنهایی که تدابیری دارند، خارج از عرف و تصور واقعی اقداماتی انجام دهند و با طرح و بیان این موضوع در جامعه، هم روحیه مردم و هم امید و انگیزه آنها را کم کنند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها هر کاری که می‌توانستند امسال انجام دادند و چه کاری مانده که در سال ۹۸ انجام دهند؟ در حوزه سیاسی، اجتماعی، رسانه‌ها و اعمال تحریم‌ها، هرکاری که بلد بودند انجام دادند. ما هم با تجربه‌ای که داشتیم توانستیم راه‌هایی را باز کنیم و راه‌های بهتر و بزرگتری را نیز باز خواهیم کرد. ضمن اینکه آمریکا هم در داخل و هم در خارج با سایر کشورها اختلافات و مشکلاتی دارد و همین موضوع مانع از اقدامات بیشتر آنها می شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه سال ۹۷ سال سختی بود و با خروج آمریکا از برجام، فشارهایی به کشور وارد شد، گفت: دولت در این مدت خود را با شرایط جدید وفق داده است. ساختارهای لازم ایجاد، تصمیمات لازم اتخاذ و تدابیر و اقدامات مناسبی انجام شد که در نهایت در وضعیتی هستیم که کشور می تواند به هر نوع تهدیدی که در سال ۹۸ از سوی دشمنان ایجاد  می شود، بایستد و پاسخ درست و قوی دهد.

وی با بیان این که باید برای سال ۹۸ گفتمانی در سطح ملی داشته باشیم، گفت: عموما گفتمان ملی کشور هر ساله براساس و حول محور شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم قرار می گیرد، با این حال در داخل وزارت کشور نیز باید گفتمانی درون سازمانی در همین راستا تعیین کنیم.

رئیس شورای امنیت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرایط منطقه از نظر آگاهی و تحلیل درست مردم و ضدیت با آمریکا شرایط بسیار خوبی است، اظهار کرد: در نظرسنجی‌های داخلی، مقوله‌ای به عنوان ترس از آمریکا وجود ندارد؛ برای اینکه تجربه منطقه و کشورهای مختلف را داریم که با اینکه تلاش کردند جای پایی برای خود در منطقه ایجاد کنند اما در نهایت در اوج حقارت آن کشورها را ترک کردند یا دور از دسترس مستقر شدند.

رئیس شورای امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات سال آینده اشاره کرد و گفت: هیچ وقت  انتخابات در کشور ما تهدید نبوده و همواره فرصت تلقی شده است. ما باید انتخابات را به جریانی در جهت افزایش نشاط سیاسی و اجتماعی در کشور تبدیل کنیم و با مشارکت مردم در سرنوشت خود و کشور، انسجام و وحدت ملی را بیش از پیش کنیم، اما این کار مدیریت ویژه ای می طلبد.
  

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اختیارات فرمانداری ها اشاره کرد وگفت: مشکل ما این است که برخی از فرمانداران و استانداران از همه مقررات و قوانین اطلاع کافی ندارند یا اگر مطلع هستند، از آنها استفاده نمی کنند. برهان این مسئله مقایسه یک فرد با سایر فرمانداران یا استانداران است که برخی با همین اختیارات کارهایی را انجام می دهند اما برخی دیگر نمی توانند. البته به دلیل اینکه وزارت کشور دستگاه حاکمیتی است قوانین، دستورالعمل ها و مقررات بسیار زیادی دارد اما به هرحال آشنایی با قوانین و مقررات می تواند در جهت انجام وظایف و برنامه ها بسیار کمک کننده باشد. با این حال ما نیز معتقدیم بایستی اختیارات جدیدتر، بهتر و بیشتر به فرمانداران داده شود و در این راستا چندین جلسه با دولت نیز داشتیم و اختیارات بیشتری نیز برای فرمانداران گرفتیم.

رحمانی فضلی در ادامه تاکید کرد: ما کمبود منابع نداریم بلکه در تجهیز و مدیریت منابع ضعف داریم که باید بهره وری در کارها را نیز زیادتر کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه فرمانداری ها باید ثقل و مرکز مردمی در شهرستانها باشد، از فرمانداران خواست تا بیش از پیش در میان مردم حضور یابند و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گیرد. وی در همین راستا تصریح کرد: بسیاری مشکلات و مسائل مردم با گفت و گو و حضور مسئولان در میان مردم و شنیدن مسائل آنها حل می شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید تولید، سرمایه گذاری و اشتغال را به عنوان محور اصلی و مطالبه مردم درنظر بگیریم؛ گفت: معیشت، اشتغال و مسکن مشکل اصلی مردم است و باید تلاش کنیم زمینه های حل مشکلات را ایجاد کنیم و در این مسیر نباید بگوییم این موارد در حوزه اختیارات یا وظایف ما نیست بلکه آنچه در توان داریم را بکار بگیریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اکثر بانوان توانمند و دارای ظرفیت‌های بالا در عرصه های علمی و  استعداد و تجارب کافی در امور اجرایی هستند که باید در همه حوزه ها از نظرات و تجارب آنها استفاده کرد و حتما در جلسات مشورتی و تصمیم گیری استان حضور یابند.

رحمانی فضلی در پایان با تاکید بر اینکه همواره منافع ملی و مصلحت عمومی را در نظر بگیرید و صادقانه عمل کنید، گفت: اگر کار را دست انجام دهیم، قانون را خوب اجرا کنیم و همچنین در کنار تعامل و گفت و گو با همه و توجه به سلایق و دیدگاههای مختلف، بر مبنای حق و قانون عمل کنیم، در این صورت نباید از هیچ چیزی ترسید و مطمئن باشیم دیگران نیز حرف شما را قبول خواهند کرد. مرز ما قانون است و ذره ای از قانون و اصولمان نباید عقب نشینی کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.