چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / زنجان / تولید ۱۱ هزار تن ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در استان زنجان
تولید ۱۱ هزار تن ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در استان زنجان

تولید ۱۱ هزار تن ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در استان زنجان

‌مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از تولید 11 هزار تن ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در زنجان خبر داد.

ماهی

‌منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: خوشبختانه توسعه پروژه‌های آبزی‌پروری در مناطق مختلف استان با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید، همچنین ارتقای سطح سلامت جامعه با مصرف گوشت آبزیان، با شتاب خوبی در حال اجرا است. در همین راستا، طی ۱۰ ماهه امسال ۹۵۰۰ تن قزل‌آلا در استان زنجان تولید شده است.

این مسئول با اشاره به پرورش ماهیان گرم‌آبی از جمله انواع کپور ماهیان در استان، ادامه داد: طی ۱۰ ماهه امسال ۱۸۳۵ تن انواع کپور ماهی از جمله کپور معمولی، سرگنده، نقره‌ای و علف‌خوار در مزارع استان تولید و به بازار عرضه شده است.

وی همچنین با بیان اینکه این میزان تولید در ۷۴۹ مزرعه پرورش ماهی محقق شده است، افزود: آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی، رودخانه‌ها و سدهای خاکی منابع آبی مورد استفاده در تولید و پرورش آبزیان در استان زنجان به‌شمار می‌رود. سال گذشته نیز تولیدات آبزی استان با بیش از ۱۴ هزار و ۶۱۲ هزار تن تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی نسبت به برنامه هدف‌گذاری شده، رشدی ۲۶ درصدی داشته است.

حقی‌راد با اشاره به اینکه استان زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی در منطقه شمال‌غرب کشور را دارد، تصریح کرد: به منظور ارتقای سرانه مصرف آبزیان در استان، علاوه بر افزایش تولیدات شیلاتی، اقدام به برگزاری کلاس‌های طبخ آبزیان و نمایشگاه‌های عرضه محصولات و فعالیت‌های ترویجی در مناطق مختلف استان شده و مصرف سرانه آبزیان در استان از ۲۵۰ گرم در سال ۷۵ به ۶٫۵ کیلوگرم در سال ۹۷ ارتقاء یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.