صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / احتمالاً طرح استانی شدن انتخابات، تفاوت‌هایی با سیاست‌های کلی انتخابات دارد
احتمالاً طرح استانی شدن انتخابات، تفاوت‌هایی با سیاست‌های کلی انتخابات دارد

معاون سیاسی وزارت کشور:

احتمالاً طرح استانی شدن انتخابات، تفاوت‌هایی با سیاست‌های کلی انتخابات دارد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: احتمالاً طرح استانی شدن انتخابات در بخش هایی با سیاست‌های کلی انتخابات می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد.

جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، عرف در حاشیه همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی و انتخابات سراسر کشور درباره طرح استانی شدن انتخابات بیان کرد: تعامل دولت با مجلس در این زمینه تعامل مثبتی است، ما هم در وزارت کشور نقطه نظرات خود را به مجلس منتقل کردیم و بخش هایی که می‌توانند در این زمینه ابهام ایجاد کند به نمایندگان مطرح کردیم.

وی ادامه داد: برداشت ما این است که قصد مجلس به نتیجه رساندن این طرح است. قاعدتاً شورای نگهبان نیز نظرات خود را درباره طرح استانی شدن انتخابات مطرح می‌کند؛ آنچه که ملاک است، سیاست های کلی انتخابات ابلاغیه از سوی رهبری است که هر طرح و لایحه‌ای نباید ناقض این سیاست ها باشد. ما تلاش کردیم لایحه جامع انتخابات انطباق کاملی با این سیاست ها داشته باشد، اما طرح استانی شدن انتخابات احتمالاً می‌تواند در بخش هایی با سیاست های کلی انتخابات تفاوت‌های داشته باشد که شورای نگهبان در این زمینه بحث خواهد کرد و نظر خود را اعلام خواهد کرد.

معاون سیاسی وزارت کشور درباره هدف از برگزاری همایش فرمانداران و مدیران کل سیاسی انتخابات سراسر کشور بیان کرد: این جلسات برای همفکری و هم افزایی با نمایندگان دولت در استان‌ها و شهرستان ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال این همایش سه روزه بود و با دستور وزیر کشور در هفت کارگروه برگزار شد و موضوعات سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و سایر مسائل مورد بررسی قرار گرفت. فرمانداران هم در برگزاری همایش مشارکت کردند و مسائل، سئوالات و ابهامات خود را مطرح کردند. در جلسه امروز نیز مسائل خود را با وزیر کشور در میان گذاشتند. بر اساس آمار ما یک سوم فرمانداران در این همایش سه روزه مشارکت فعال داشتند.

عرف همچنین با اشاره به این که ما درباره زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات هم بحث کردیم خاطرنشان کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ماهیتاً فرصتی برای انسجام بیشتر و سرمایه اجتماعی است. ما هم با رویکرد فرصت محوری درباره انتخابات بحث کردیم. ما در این همایش مسائل کلی انتخابات را بحث کردیم و مسائل تخصصی‌تر در همایش های سال آینده بررسی می‌شود. طرح استانی شدن انتخابات و لایحه جامع انتخابات یکی از محورهای گفت‌وگو در این همایش بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.