صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / رئیس پارلمان عربی: به دنبال ایجاد راهبردی یکپارچه برای تعامل با ایران هستیم
رئیس پارلمان عربی: به دنبال ایجاد راهبردی یکپارچه برای تعامل با ایران هستیم

رئیس پارلمان عربی: به دنبال ایجاد راهبردی یکپارچه برای تعامل با ایران هستیم

رئیس پارلمان عربی با مطرح کردن برخی ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که این پارلمان به دنبال ایجاد یک راهبرد عربی یک‌پارچه برای تعامل با ایران است.

مشعل السلمی

به گزارش کسب و کار نیوز، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی تأکید می‌کنند ایران کشوری است که با عزم جدی و اراده بالا در تلاش است که به ایجاد صلح وثبات در مجموعه منطقه کمک کند، نقش ایران در منطقه سازنده است و اینکه ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر کنند فرافکنی است. برخی فکر می‌کنند که با مطرح کردن نام دیگر کشورها می‌توانند از زیر بار مسئولیت و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند کنار بروند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در رابطه با ادعاهای اخیر و تکراری مقامات امارتی در رابطه با جزایر سه گانه بار دیگر تاکید کرده است: حق حاکمیت ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ موضوعی است که هیچ شک و تردیدی در مورد آن وجود ندارد و اینگونه تلاش‌ها و اقدامات نسنجیده و بی نتیجه، تأثیری بر حق حاکمیت کشورمان بر آنها نداشته و نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران هرگز ذره‌ای از حق حاکمیت تاریخی و قطعی خود بر این جزایر عقب نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.