صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتخابات لیبی اواخر سال جاری میلادی برگزار می‌شود/نشست وزارتی ۳ کشور همسایه لیبی در قاهره
انتخابات لیبی اواخر سال جاری میلادی برگزار می‌شود/نشست وزارتی ۳ کشور همسایه لیبی در قاهره

انتخابات لیبی اواخر سال جاری میلادی برگزار می‌شود/نشست وزارتی ۳ کشور همسایه لیبی در قاهره

رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی از برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور در پایان سال جاری میلادی خبر داد.

السراج و حفتر

به گزارش کسب و کار نیوز، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی در جمع رؤسای شهرک‌های مختلف این کشور در طرابلس به بیان جزئیات دیدار اخیر خود با خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در ابوظبی امارات پرداخت.

وی گفت: با خلیفه حفتر در چارچوب دیدار با تمامی طرف‌های لیبیایی به منظور جلوگیری از خون و خونریزی و دستیابی به یک فرمول برای دور کردن کشور از درگیری و تشدید نظامی دیدار کردیم.

السراج تصریح کرد: ما معتقدیم که دیدار با خلیفه حفتر سازنده بود و در این دیدار درباره لزوم اتمام دوره انتقالی در لیبی، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان سال جاری میلادی و ایجاد فضای مناسب برای برگزاری آن به اتفاق نظر رسیدیم.

این مقام لیبیایی ادامه داد: تمامی ملت لیبی در این کشور سهیم هستند و راه حل بحران تنها مختص یک مجموعه یا گروه نیست و در نشست‌های دوجانبه پشت درهای بسته نیز محقق نخواهد شد. توافق پایه و اساس روند سیاسی است و از تمامی گروه‌ها می‌خواهیم که در روند یافتن راه حل مشارکت داشته باشند.

در همین راستا روزنامه ایتالیایی “askanews” به نقل از چند منبع مطلع نوشت، قرار است که السراج و حفتر ظرف روزهای آینده بار دیگر در ابوظبی دیدار کنند و این دیدار با نظارت هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، وزرای خارجه کشورهای همسایه لیبی یعنی مصر، تونس و الجزایر در قاهره به بررسی تحولات لیبی پرداختند.

وزرای خارجه مصر، تونس و الجزایر بر حمایت خود از تلاش‌های غسان سلامه، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی برای حل و فصل همه جانبه بحران این کشور تاکید کردند.

وزرای خارجه کشورهای مذکور همچنین ضمن ابراز نگرانی نسبت به بی‌ثباتی اوضاع لیبی بر اهمیت تداوم همکاری و هماهنگی امنیتی میان خود در چارچوب تلاش‌های مقابله با تروریسم تاکید کردند.

در همین راستا، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان تونسی و الجزایری خود اظهار داشت: این نشست سه‌جانبه با هدف حمایت از ملت لیبی، دستیابی به یک راه حل سیاسی و همچنین حمایت از طرح فرستاده سازمان ملل به این کشور انجام شد.

وی افزود: در این نشست درباره افزایش دیدارها به منظور بررسی تحولات و هماهنگی میان خود توافق کردیم و دور بعدی نشست‌های سه‌جانبه در تونس برگزار خواهد شد.

شکری تصریح کرد: کشورهای همسایه لیبی بر حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز بحران لیبی و خروج از آن تأکید دارند. ملت لیبی می‌خواهند که هرچه سریعتر از بحران خارج شوند و از تلاش‌های غسان سلامه در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: ما از تمامی تلاش‌ها برای اجرای توافق سیاسی استقبال می‌کنیم و جامعه بین‌الملل حمایت مالی از شبه‌نظامیان مسلح در لیبی و آثار آن را رصد می‌کند.

در مقابل، خمیس جیهناوی، وزیر خارجه تونس نیز ضمن تأکید بر متحد کردن سازمان‌ها و مؤسسات نظامی در لیبی گفت که بدون متحد کردن مؤسسات نظامی و امنیتی در لیبی دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران آن امکان پذیر نیست.

عبدالقادر مساهل، وزیر خارجه الجزایر نیز در این باره تاکید کرد که هیچ‌گونه راه حلی برای بحران لیبی خارج از چارچوب سیاسی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.