صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست مسکو و دمشق از آمریکا برای آزاد کردن ساکنان اردوگاه الرکبان
درخواست مسکو و دمشق از آمریکا برای آزاد کردن ساکنان اردوگاه الرکبان

درخواست مسکو و دمشق از آمریکا برای آزاد کردن ساکنان اردوگاه الرکبان

مسکو و دمشق طرف آمریکایی را به ناکام گذاشتن تلاش‌ها با هدف خارج کردن آوارگان سوری از اردوگاه الرکبان در مثلث مرزی میان سوریه، اردن و عراق متهم کردند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اسپوتنیک، هیات‌های هماهنگی روسیه و سوریه در امور بازگشت آوارگان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که آمریکایی‌ها از طریق اقدامات غیر سازنده خود به سنگ اندازی در مسیر گام‌های بی سابقه دولت سوریه برای حل مشکل اردوگاه الرکبان و خارج کردن ساکنان آن ادامه می‌دهند که این امر به وقوع تلفات بیشتر و وخیم شدن رنج آوارگان سوری که به زور در منطقه تحت تصرف ایالات متحده محبوس شده‌اند، انجامیده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم ساکنان اردوگاه الرکبان را که به صورت غیرقانونی محبوس شده‌اند، آزاد کند و حق آنها را برای خروج (رایگان) به مکان‌های اقامت دائمی‌شان تضمین کند و ضمانت‌هایی را بر عبور و مرور امن کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه از طریق منطقه اشغالی “التنف” ارائه دهد.

این بیانیه، آمریکا را به شکست عملی کمک‌رسانی‌های انسانی به ساکنان این اردوگاه متهم کرد.

طبق این بیانیه، رهبری آمریکا در منطقه التنف مسئولیت عبور و مرور امن کاروان‌ها از این منطقه که مساحتش به ۵۵ کیلومتر می‌رسد، برعهده نگرفته است که این امر اجرای عملیات بشردوستانه بسیار مهمی برای نجات شهروندان سوری حاضر در اردوگاه الرکبان را  ناکام گذاشته است.

در این بیانیه تاکید شده است، تا زمانی که کنترل ساکنان اردوگاه الرکبان در دست گروه‌های مسلح حامی ایالات متحده است، صحبت از عملیات انسان‌دوستانه در این اردوگاه مطرح نمی‌باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.