صفحه اصلی / اسلایدر / اقامت خیابانی مسافران نوروزی
اقامت خیابانی مسافران نوروزی

دلالی برخی از آژانس ها در گرانی قیمت هتل و بلیت هواپیما تاثیر زیادی داشته است

اقامت خیابانی مسافران نوروزی

با توجه به اینکه در آستانه سال نو هستیم و بسیاری از خانواده‌ ها برای تعطیلات خود مقاصد گردشگری را تعیین می‌کنند، اما قیمت های بالای هتل ها موجب شده تا بسیاری از این مسافران قید اقامت در این مراکز را بزنند. افزایش هزینه‌های زندگی یکی از عواملی است که سبب شده مردم اقامت در هتل ها را از فهرست اولویت‌های خود بردارند تا به سایر امور مهم‌ خود برسند. در واقع رکود اقتصادی از قدرت و توان مردم کاسته و مردم برای تفریح خود نیم توانند زیاد هزینه ‌کنند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، در همین رابطه جمشید حمزه زاده (رئیس جامعه هتلداران کشور) درباره قیمت هتل‌ها در ایام نوروز گفت: قیمت هتل‌ها هیچ تغییری نخواهد داشت و در همان قیمت قبلی ثابت خواهد ماند. ما برای نوروز نه تنها هیچگونه افزایش قیمتی نداریم، بلکه حتی از حالا بسیاری از استان‌ها همچون استان شمال غرب و غرب کشور که شامل سیستان و بلوچستان و چهارمحال بختیاری است، تخفیف‌هایی را برای جذب گردشگران درنظر گرفته‌اند. حمزه زاده دلیل استقبال مردم از هتل در نوروز امسال را این طور عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود مسافرت‌های خارج از کشور گران‌تر شده است. همین موضوع سبب می‌شود تا بخشی از مسافرت‌های خارجی به سمت سفرهای داخلی سوق داده شود. علاوه بر این نیز اکنون مردم نسبت به استان‌های دیگر ما شناخت بیشتری پیدا کرده‌اند.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌ آپارتمان‌های تهران نیز با اشاره به کاهش ۳۰درصدی ضریب اشغال اتاق هتل‌ها در ماه‌های اخیر، گفت: این در حالی است که هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران طی سال جاری، به صورت میانگین، تخفیف ۳۰ تا ۶۰ درصدی را برای جذب مسافران اعمال کردند.محمدعلی فرخ‌مهر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از سوی این اتحادیه با مشارکت هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران برای نوروز ۹۸ اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، در نوروز ۹۸ به هیچ وجه افزایش قیمت در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تهران نخواهیم داشت.رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران افزود: همچنین با هماهنگی اعضای این اتحادیه مقرر شد تا از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۷ تا پایان ۱۳ فروردین ۹۸، هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های پایتخت، ۵۰ درصد تخفیف را برای مسافران نوروزی خود در نظر بگیرند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نوروز در تهران، بهترین فرصت برای بازدید علاقمندان و مسافران سایر نقاط کشور از مناطق دیدنی پایتخت است، شهرداری تهران، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مسئول در این بخش، برنامه‌ریزی خوبی را برای مسافران نوروزی تهران در نظر گرفته‌اند و این مسافران می‌توانند از جذابیت‌های تهران گردی، جشنواره‌های نوروزی و کنسرت‌ها در این مدت بهره‌مند شوند . فرخ‌مهر با اشاره به کاهش درآمد هتل‌های پایتخت بدنبال کاهش مسافران، گفت: بدلیل کاهش مسافران، هتل‌های پایتخت مجبور شدند تا برای تامین هزینه‌های خود، علاوه بر کاهش نیروی انسانی، هزینه‌های خود را هم مدیریت کنند؛ مثلاً هتلی که ۳ رستوران داشت، مجبور شد یک رستوران خود را تعطیل کند. رئیس اتحادیه هتل‌های تهران در پایان ابراز امیدواری کرد، تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی در پایتخت، بتواند جاذبه‌ای برای ورود مسافران به هتل‌ها باشد.

نرخ های بلیط و هتل نوروزی مسافران را نقره داغ می کند

ارشیا شادکام، کارشناس گردشگری

موضوعی که در هفته های پایانی سال در تمام بازارها شاهد آن هستیم گرانی خدمات و کالاهاست. سفر و مسافرت نیز از جمله اموری است که ایرانی ها در نوروز از آن استقبال می کنند و به دلیل تعطیلات نسبتا طولانی اکثر مردم مسافرت را انتخاب می کنند. متاسفانه به دلیل گرانی هایی که در نرخ هتل ها و اسکان و اقامت وجود دارد بسیاری از مردم چند سالی است اقامت خیابانی و چادر زدن را برای مسافرت های خود انتخاب کرده اند و توانایی پرداخت مبالغ بالای هتل ها را ندارند. هتل ها در طول سال نیز به دلایل مختلف خالی از مسافر هستند و به دلیل کاهش قدرت اقتصادی مردم در رکود به سر می برند اما از طرف دیگر هتل هایی نیز وجود دارند که با مبالغ هنگفتی خدمات ارایه می دهند و همواره نیز مملو از مسافر هستند. متاسفانه در سال جاری که دو هفته به انتهای آن باقی مانده است فعالیت آژانس های مسافرتی و ارایه کننده خدمات تور، هتل و بلیط آغاز شده و نرخ های نجومی برای پکیج های نوروزی در نظر گرفته شده است. برخی از این آژانس ها که اکثر آنها بدون مجوز و حتی برخی از آنها دارای مجوز هم هستند با ارایه پکیج های تورهای نوروزی میلیونی کسب و کار سودآوری برای خود به راه انداخته اند. متاسفانه به دلیل افزایش استقبال مردم از سفرها در نوروز دلالی ها نیز در این بخش افزایش یافته و افرادی که اصولا تخصصی هم در این رابطه ندارند وارد بازار این کار شده اند. بنابراین دلالی به این بخش هم نفوذ کرده است. به طور کلی نرخ بلیط و هتل در ایام تعطیلات بخصوص تعطیلات نوروز مسافران را نقره داغ می کنند.

سوال اینجاست که چرا نظارتی بر هتل های پنج ستاره وجود ندارد که این قبیل هتل های پنج ستاره بدون خدمات کافی در شان حتی هتل سه ستاره بهای هتل پنج ستاره را می گیرند. برخی از این هتل ها علاوه بر نرخ هتل پنج ستاره و مالیات ارزش افزوده، درصد زیادی هم بابت خدمات به صورت حساب اضافه می کنند که در هیچ جای جهان مرسوم نیست.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.