صفحه اصلی / استان ها / فارس / اشتغال در بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است
اشتغال در بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است

مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران کشاورزی:

اشتغال در بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است

مدیر کل دفتر آموزش بهره‌برداران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: طی سال‌های اخیر با افزایش سن بهره‌برداران و همچنین کاهش میزان اشتغال در بخش کشاورزی مواجه هستیم.

کشاورزی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، مریم طهماسبی در همایش طرح جامع مهارت آموزی کارکنان‌ وظیفه نیروهای مسلح در شیراز گفت: بخش آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در واقع متولی توانمند کردن نیروی انسانی بخش کشاورزی در حال فعالیت است.

او ادامه داد: در وزارت جهاد کشاورزی به طور مستقیم با ۴ میلیون بهره بردار مواجه هستیم که متاسفانه بیش از ۵۰ درصد آنها سن بالای پنجاه سال دارند.

طهماسبی اضافه کرد: در سنوات اخیر سهم اشتغال بخش کشاورزی رو به کاهش رفته و باید جوانان وارد عرصه تولید غذا شوند تا همچنان در این عرصه خودکفا باشیم.

او خاطرنشان کرد: برهمین اساس یکی از گروه‌های هدف کارکنان بسیج نیروهای مسلح هستند که مطمئناً می‌توانند به عنوان کشاورزان آینده، نقش خیلی مهمی را در تولید ایفا کنند .

طهماسبی ورود افراد با توجه به علاقه مندی به بخش کشاورزی را از نکات مثبت در فرآیند آموزشی نیروهای مسلح دانست و افزود: امید است این افراد بعد از مهارت افزایی در یکی دو سال آینده وارد بخش تولید شوند و در تامین امنیت غذایی کشور نقش موثری داشته باشند .

وی با اشاره به این‌که از تعهدات دولت در برنامه ششم، ایجاد سالانه یک میلیون و نیم میلیون شغل است، گفت: کشاورزی ظرفیت اشتغال زایی را دارد.

این مقام مسئول با بیان این‌که منظور از اشتغال‌زایی، اشتغال‌زایی پایدار است، تصریح کرد: آموزش ها باید به سمتی بروند که افراد آموزش دیده، خبره کشاورزی شوند و پس از ورود به سیستم خارج نشوند چرا که مهارت آموزی اولین گام برای راه اندازی کسب و کار است.

وی افزود: خیلی از اقتصاددانان تاکید دارند یک جامعه وقتی می تواند موفق باشد که منابع انسانی توسعه پیدا کند نه منابع مالی، از این رو که منابع مالی محدود است ولی سرمایه گذاری بر نیروی انسانی به خصوص نیروی جوان ما را در رسیدن به اهداف بلند مدت یاری می‌کند .

طهماسبی تاکید کرد: آموزش‌ها باید متناسب با علاقه افراد، شرایط اقتضایی و نیاز جامعه باشند تا ما را در دستیابی به اهداف بلند مدت از جمله کاهش بیکاری، اشتغال در بخش کشاورزی، تامین امنیت غذایی و اشتغال پایدار کمک کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.