صفحه اصلی / سرخط خبرها / آئین رونمایی از نخستین گاه شمار اختصاصی هرمزگان برگزار شد
آئین رونمایی از نخستین گاه شمار اختصاصی هرمزگان برگزار شد

آئین رونمایی از نخستین گاه شمار اختصاصی هرمزگان برگزار شد

در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از نخستین گاه شمار اختصاصی هرمزگان رونمایی شد.

رونمایی از نخستین گاه شمار اختصاصی هرمزگان

به گزارش کسب و کار نیوز، یوسف ملایی، مولف این گاه شمار در آیین رونمایی عنوان کرد: نخستین گاه شمار اختصاصی هرمزگان حاوی مهمترین رویدادهای تاریخ هرمزگان است.

وی با بیان اینکه چاپ اول این گاه شمار در سال ۱۳۹۷ و چاپ دوم آن در سال ۱۳۹۸ توسط انتشارات رسول منتشر شده است، افزود: زادروز و آسمانی شدن مفاخر و مشاهیر هرمزگان و مناسبت های ملی و بین المللی از مطالب این گاه شمار است.

ملایی ذکر اوقات شرعی، جزر و مد دریا، اشعار زیبای شعرای بومی، اماکن گردشگری هرمزگان، سنن و آیین های نوروزی را از دیگر آیتم های این گاه شمار ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: تقویم ایرانیان(زرتشتیان)، تقویم زراعی، دریایی، زیست محیطی، اقلیمی و تاریخی استان هرمزگان از دیگر بخش های نخستین گاه شمار اختصاصی استان هرمزگان است.

ملایی اضافه کرد: این گاه شمار با دعای خاص تحویل سال به گویش زیبای بندری و تحلیل مختصری از سال جدید به همراه ثبت آثار مادی و معنوی هرمزگان با ذکر شماره ثبت چاپ شده است.

وی با بیان اینکه در صفحه نخست، گاه شمار خورشیدی هرمزگان که مربوط به هزار و ۲۰۰ سال پیش است چاپ شده، افزود: این گاه شمار با شمارگان هزار جلد چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.