صفحه اصلی / استان ها / فارس / سهم کالاهای دانش‌بنیان از تولید ناخالص ویژگی اقتصاد مقاومتی است
سهم کالاهای دانش‌بنیان از تولید ناخالص ویژگی اقتصاد مقاومتی است

استاندار فارس:

سهم کالاهای دانش‌بنیان از تولید ناخالص ویژگی اقتصاد مقاومتی است

استاندار فارس تأکید دارد که تولید کالاهای دانش‌بنیان و سهم این کالاها در تولید ناخالص ملی از ویژگی‌های مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، عنایت‌الله رحیمی عصر امروز (سه‌شنبه) در شورای اداری استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد، وجود ایده‌های جدید و نوآورانه، تولید خدمات هایتک و سهم بالای تولید کالاهای دانش‌بنیان در تولید ناخالص ملی، بهره‌وری بالا، مقاومت در مقابل نوسانات اقتصادی و استقلال سیاسی، مدیریت پویا و به موقع و آینده پژوهی را از مهم‌ترین ویژگی‌های ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد.

استاندار فارس تأکید کرد که امروز تحولات بسیار خوبی در حوزه‌های علمی و اقتصاد دانش‌بنیان در فارس پی‌ریزی شده و در حال پیگیری است.

وی با بیان این که اقتصاد آینده دنیا، اقتصاد دانش‌بنیان است که دستیابی به آن دارای الزاماتی است، افزود: اقتصاد دانش بنیان دارای پیش‌نیازهایی است که احساس و داشتن نیاز از مهم‌ترین این پیش‌نیازهاست.

استاندار فارس وجود نیروی انسانی جوان، وجود دانشگاه‌های معتبر، مواد کانی و زیر زمینی و… را از دیگر پیش‌برنده‌های اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد.

رحیمی همچنین به بازدید از پارک علم و فناوری در حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: در جریان این بازدید بعضی از افراد فعال در شرکت‌ها نیازمند تسویه در اعطای تسهیلات و رفع موانع اداری بودند که امید است با تحقق این امر، شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت تولید انبوه پیش روند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.