صفحه اصلی / استان ها / فارس / ستاری: خام‌فروشی نابودی زیرساخت‌ها را به دنبال دارد
ستاری: خام‌فروشی نابودی زیرساخت‌ها را به دنبال دارد

ستاری: خام‌فروشی نابودی زیرساخت‌ها را به دنبال دارد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان این که فرهنگ خام‌فروشی، نابودی نیروی انسانی را به دنبال دارد و به سهم خود زیرساخت‌های فرهنگی را از بین می‌برد، گفت: کسی که به مفت‌خوری عادت کند، دیگر دنبال کار نمی‌رود؛ چرا که این طبیعت تمام اقتصادهای بادآورده است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، سورنا ستاری در شورای اداری استان فارس با اشاره به چگونگی استفاده از ظرفیت نیروی انسانی همانند دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند همان روحیه سال‌های جنگ هستیم.

وی افزود: فارس استانی مهم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود که از این رو نیازمند افزایش تنوع کاری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با طرح سوالی مبنی بر این که چگونه می‌توان از خام فروشی فاصله گرفت و اقتصاد را به دست جوانان سپرد، گفت: امروز دیگر نمی‌توان ایران را با توجه به عدد جمعیت و سطح رفاه موجود با پول نفت اداره کرد.

وی با تاکید بر این که محیط، فرهنگ، نوآوری و خلق ثروت اقتصاد دانش‌بنیان را ایجاد می‌کند و پول در آیتم‌های بعدی قرار می‌گیرد، گفت: انسان نوآور با پول ساخته نمی‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور ادامه داد: در حالی‌که دفاع، آموزش و بهداشت سه بخش مهم بودجه کشور را به خود اختصاص داده‌اند اما چرا نمی‌توانیم دوباره ابن سینا، خوارزمی و فارابی داشته باشیم؟ چون فرهنگ کارآفرینی و اکوسیستم را با پول نابود کردیم.

به گفته ستاری، استخدام بزرگترین خیانت به فرزندان کشور است؛ چرا که سقف آرزوها و پرش دانشگاه‌هایی که با دولت ساخته می‌شود، مشخص است.

وی با تاکید بر این که درآمد دانشگاه‌ها باید از خود مردم به دست بیاید نه دولت، بیان کرد: بخش خصوصی باید هزینه‌های دانشگاه را پرداخت کند که البته بخش خصوصی هم زمانی وارد می‌شود که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری بر دانشگاه از پول دلار و سکه و ماشین و خانه بیشتر باشد. این مهم امروز در استارتاپ‌ها مشخص است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: وجود تعداد زیادی جوان در اتاق بازرگانی نشان از پویایی اقتصاد و پوست‌اندازی جدید در اقتصاد است.

وی که معتقد است شهرها در آینده بسترهای آموزش‌های جدید و استارتاپی خواهند شد، گفت: کارخانجات نوآور جایی است که استارتاپ‌ها را تولید و به محیط منتقل کند.

ستاری توسعه در نگاه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری را امری درون‌زا دانست و اظهار کرد: سیستم‌های موجود در پارک‌های علم و فناوری قدیمی است و دیگر نباید با اتکای دولت پارک ساخت.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اضافه کرد: اگر بخش خصوصی به این نکته برسد که با سرمایه گذاری بر مغز انسان درآمد بیشتری دارد در این صورت شاهد تحولات بزرگ خواهیم بود.

ستاری با بیان این که در برخی از معیارهای نیروی انسانی رتبه دوم و سوم دنیا را داریم، گفت، بزرگ‌ترین استارتاپ‌های آی تی و بیوتیک منطقه در اختیار ایران است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که موافقت‌هایی برای راه‌اندازی کارخانجات نوآور در سطح شهر شیراز در این سفر انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.