صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش فعالان صنعت بلاک چین
افزایش فعالان صنعت  بلاک چین

سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها معطل سیاست گذاری بانک مرکزی است

افزایش فعالان صنعت بلاک چین

اگرچه بانک مرکزی پیش نویس سند ارزهای رمزنگار را منشتر کرده است و به نظر می رسد دیر و یا زود محدودیت های قانونی رمزارزها از میان برود، اما کارشناسان پدیده رمز ارز را برای بانک مرکزی حوزه پرچالشی می دانند.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار نیوز، اگرچه بانک مرکزی پیش نویس سند ارزهای رمزنگار را منشتر کرده است و به نظر می رسد دیر و یا زود محدودیت های قانونی رمزارزها از میان برود، اما کارشناسان پدیده رمز ارز را برای بانک مرکزی حوزه پرچالشی می دانند.
خیلی وقت است که بحث رفع محدودیت های ایجاد شده برای ارزهای رمزنگاری شده از زبان مسئولان حوزه بانکی شنیده شده و به این منظور جلساتی هم برگزار می شود اما در کل هنوز نتیجه مشخصی از این مسئله به دست نیامده است تا کاربرد آنها در اقتصاد کشور در قالب قوانین مشخص را جدی کند. با این حال هشتم بهمن ماه سال جاری بود که در آستانه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با محوریت انقلاب بلاک‌چین بانک مرکزی پیش نویس سند ارزهای رمزنگار را، منتشر کرد.
به گفته بانک مرکزی رمزارزها هم دارای مزیت و هم دارای تهدید هستند. به همین دلیل همانطور که در پیش نویس سند ارزهای رمزنگار هم آمده است، مردم باید در زمان معامله رمز ارزها و نگهداری آگاهی‌های لازم را داشته باشند و به هشدارهای بانک مرکزی توجه داشته باشند. اما اینکه به طور دقیق رمزارزها چه چالشی برای بانک مرکزی دارند و یا چه تهدیدهایی جای بررسی دارد.
در همین رابطه دبیر انجمن فین تک گفت: پدیده رمز ارز در کشور حوزه بسیار پُر چالشی برای بانک مرکزی خواهد بود، همانطور که رمز ارزها چالشی بزرگ برای بانک‌های مرکزی و قانونگذاران سیستم اقتصادی و بانکی بوده‌اند.
مهدی عبادی درباره فعالیت تعداد چشمگیری از استارت آپ‌های کشور در زمینه بلاک‌چین و ارزهای رمزنگار گفت: پدیده رمز ارز در کشور حوزه بسیار پُر چالش و بزرگی برای بانک مرکزی است، همانطور که این پدیده جدید فناوری مالی چالشی بزرگ برای بانک‌های مرکزی و قانون گذاران سیستم اقتصادی و بانکی جهان بوده؛ رمز ارزها بخش‌های مختلفی دارند که قانون گذاری و نحوه فعالیت فین‌تک‌ها در آن به پارامترهای مختلفی ارتباط دارد.
دبیر انجمن فین تک تاکید کرد: فین‌تک‌های رمز ارز در ایران بسیار جوان هستند و باید با استفاده درست از زمان برای ایجاد بازار و گسترش صنعت با قبول سختی کارهای لازم را انجام دهند، اعتقاد دارم آینده کسب و کارهای فین‌تکی حوزه ارزهای رمزنگار با استفاده از ظرفیت‌ها و تلاش بسیار زیاد می‌تواند روشن باشد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.