صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / انتقاد وزیرکار از عدم تحقق سهم ۳۰ درصدی واگذاریها به بخش تعاون
انتقاد وزیرکار از عدم تحقق سهم ۳۰ درصدی واگذاریها به بخش تعاون

انتقاد وزیرکار از عدم تحقق سهم ۳۰ درصدی واگذاریها به بخش تعاون

وزیر کار، با انتقاد از عدم تحقق سهم ۳۰ درصدی واگذاری‌ها به بخش تعاون، گفت: در صورت تحقق این بخش از قانون و رعایت ۳۰ درصد از واگذاری‌ها به بخش تعاونی، ۱۷ هزار میلیارد تومان از این محل باید به بخش تعاون اختصاص پیدا می‌کرد.

تعاون

به گزارش کسب و کار نیوز محمد شریعتمداری در هفتمین جشنواره تعالی مدیریت تعاونی‌ها با تأکید بر بازرسی و مواظبت از فعالیت‌های بخش تعاون گفت: ما باید برای حفاظت از تعاونی‌ها، این بخش از اقتصاد را حسابرسی کنیم تا وضعیت آنها شفاف شود؛ چطور من هر روز باید در مقابل ساختمان وزارتخانه، شاهد تظاهرات تعاونی‌های فلان وزارتخانه و فلان دستگاه باشم؟ به همین دلیل باید نظارت کنیم تا بتوانیم پاسخگوی تظاهرکنندگان باشیم اما نگاه کنید برای حسابرسی از تعاونی‌ها، ۱۵۰ میلیون تومان طلب می‌شود که این روش حمایت از تعاون نیست.

وی با بیان اینکه اعداد و ارقام تعیین می‌کند که میزان اهمیت به یک بخش چقدر است، تصریح کرد: اگر شما از جیب برای حمایت از بخشی منابع پیش‌بینی کردید، نشان می‌دهد که علاقه‌مند به بخش تعاون هستید؛ استفاده اهرمی از بودجه عمومی پس به چه معناست!؟ استفاده اهرمی این نیست که ۸۵ درصد بودجه عمومی کشور را صرف پرداخت امور جاری و حقوق کارمندان کنیم.

شریعتمداری افزود وقتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۹۸ درصد اعتبارات مربوط به هزینه‌های جاری و فقط دو درصد برای امور غیرجاری اختصاص یابد. چطور انتظار داشته باشیم آموزش‌های مهارتی و فنی، بالنده و متعالی رشد کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.