صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / زندان مرکزی مشهد به چناران منتقل می‌شود
زندان مرکزی مشهد به چناران منتقل می‌شود

زندان مرکزی مشهد به چناران منتقل می‌شود

شهردار منطقه 11 مشهد گفت: محلی در چناران برای انتقال زندان مرکزی مشهد خریداری و ساخت زندان در چناران در 5 فاز پیش‌بینی شده است که یک فاز آن تحقق پیدا کرده اما ادامه پروژه مستلزم آن است که زندان مرکزی به فروش برسد.

زندان مرکزی مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید ریخته‌گر در نشست خبری شهرداران منطقه ۷،۱۰،۱۱ در ساختمان روابط عمومی شهرداری مشهد، اظهار کرد: شهرداری‌ها از بودجه‌های عمومی دولتی مثل مالیات، نفت و… محروم هستند. این درحالی است که در کشورهای توسعه‌یافته، این‌گونه نیست. در کشورهای توسعه‌یافته علاوه‌بر بودجه‌های دولتی، مدیریت واحد شهری حاکم است که به توسعه شهر کمک می‌کند. زمانی که یک توریست وارد کشور می‌شود اولین چیزی که در چشم او می‌آید شکل و شمایل شهرهاست. منطقه ۱۱ مشهد مانند شهر نیشابور ۲۰۰هزار نفر جمعیت دارد اما اختیاراتی که قانون برای مناطق تخصیص کرده از یک شهر مستقل کمتر است.

وی افزود: سالن ورزشی امامت ۴۹ با  محیط اختصاصی برای سرگرمی کودکان در بهار ۱۳۹۸ افتتاح خواهد شد. مشابه این سالن ورزشی در انتهای سیدرضی به نام مجموعه امید و زندگی امسال افتتاح شد که با استقبال مردم به‌خصوص بانوان مواجه شد. پژوهشکده مشاغل در منطقه ۱۱ به همت شورای محلات شکل گرفت. شورای محلات، خانواده‌هایی که فرد بیکار در خود داشتند را دعوت و ارتباط خود را  با بخش صنعت شروع کرد .

شهردار منطقه ۱۱ مشهد بیان کرد: این کار با همت جوانان شورای محلات بود و تنها کار شهرداری دادن مکان و ساماندهی جلسات بوده است. برای برون‌رفت از مشکلات تنها راه‌حل پیشنهادی ما این است که خود مردم پیش‌قدم شوند و از امکانات شهرداری استفاده کنند و خود به دعوت صنعت‌گران بپردازند. 

وی با بیان اینکه «با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان با سازمان همیاری‌ها و شرکت همیار سازه در پارک ملت، پارکینگ آزادی در موعد مقرر افتتاح خواهد شد» عنوان کرد: بلوار منظریه، از انتهای خیابان حافظیه و از سمت جنوب به خیابان ویلا است. در حال مطالعه برای پل زیرگذر از حافظ به منظریه هستیم  که این پل از  بلوار منتظریه به سمت منطقه ۱۰ در خیابان شاهد برود. ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار تملک اتخاذ شده که  نیاز به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است. با اتخاذ اعتبار این بلوار آسفالت‌کشی و پل زیرگذر احداث خواهدشد.

شهردار منطقه ۱۱ مشهد با اشاره به اینکه«یکی از مشکلات منطقه ۱۱ انتقال زندان مرکزی و اداره اطلاعات است» تاکید کرد: بافت مسکونی جای مناسبی برای پادگان‌های نظامی و امنیتی نیست. شهرداری توان تملک همه این‌ها را ندارد باید تمهیدات از طریق تغییر کاربری‌ها و ایجاد جاذبه انجام شود که بخش خصوص برای سرمایه‌گذاری متقاعد شود. پیشنهادات خود را به سازمان زندان و اطلاعات داده‌ایم. در خصوص زندان پیش‌نویس نیز انجام شده و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برای جابه‌جایی نیاز است. محلی در چناران خریداری شده اما ساخت زندان در چناران در ۵ فاز پیش‌بینی شده که یک فاز آن در قسمت‌هایی تحقق پیدا کرده، اما مستلزم آن است که زندان مرکزی به فروش برسد.

وی خاطرنشان کرد: در پل ستاری مجاور دانشگاه پیام‌نور مشکل تردد برای پیادگان داریم. در طرح جامع و تفصیلی معبر سواره برای این محل تعبیه نشده اما چیزی که در نظر گرفته شده، پیاده‌راه است. پیشنهاد ما برای حل این معضل به صورت مقطعی پل کابلی معلق است که جنبه توریستی دارد و با پارکی که در آینده در آن‌جا احداث خواهد شد، هم‌خوانی داشته باشد. 

ریخته‌گر افزود: آسایشگاه جانبازان، وظیفه بنیاد جانبازان است اما به دلیل ارادت ما به جانبازان در نیمه اول سال ۹۸ با اعتبار مصوب شورا، آسایشگاهی با رویکرد هیدرودرمانی افتتاح خواهیم کرد.

وی در خصوص پیشرفت پارکینگ پارک ملت، بیان کرد: از پیشرفت پارکینگ راضی نیستیم. در مقطعی محیط زیست ایرادی به دفع دود ناشی از ماشین‌هایی که در این مکان تردد می‌کنند، گرفت. در حال حاضر ایرادات برطرف شده است. مشکلی هم برای انتقال لوله اصلی شرکت گاز داشتیم که آن هم حل شد. ما به همان اندازه از  برنامه زمان‌بندی عقب هستیم. پیمان‌کار پروژه، خوب و باتحربه است و به‌شدت کار را پیگیری می‌کند. امیدواریم این تاخیری که به وجود آمده جبران شود. برای این پروژه دوسال زمان‌بندی شده بود که ۶ ماه از برنامه عقب افتاده است. 

شهردار منطقه ۱۱ همچنین اظهار کرد: رضایت‌مندی در شهرداری منطقه ۱۱ متوسطه رو به بالاست. دیگر اینکه در پارک بانوان ملت مشهد قسمت امانات برای وسایل ارزشمند بانوان درنظرگرفته شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.